Saturday, February 28, 2004
posted by nile at 2:01 PM
Exam Week!!!

Nampaknya sekarang student tengah demam peperiksaan. Termasuk tipah... good luck tipah (nile doakan hang berjaya). Kat UKM lak, start hari nie diorang exam final semester 2. Bila duk kenang-kenang setahun yang lepas, dalam minggu exam gak kenangan manis dan pahit akan terimbas kembali. Setahun lepas, saya berperang dengan exam final year. Last exam, pastu sampai mati harap2 tak nak jumpa exam lagi. Tapi saya lak buat hal. Masa tu adalah minggu exam paling teruk dalam hidup saya. Teruk sangat!!!!! Bodoh betul saya... bencinya!!!! kalau boleh tak nak ingat lagi.

Masa tu first time saya jarang studi, bercakap banyak, bersembang sampai ke pagi buta dan macam-macam hal lagi. Semata-mata kerana seorang adik, seorang junior yang cuba berbaik-baik dengan saya. Akhirnya saya yang terganggu, tapi saya terima hakikat yang saya terpaksa hadapi semua tu demi sebuah persahabatan yang baru terjalin. Nak kata saya jenis kaki studi tak jugak. Tapi saya selalu berikan perhatian 100% waktu hampir2 nak exam. Saya boleh masuk kategori studi last minute tapi saya gunakannya minit2 terakhir tu untuk studi dengan semaksimum yang mungkin. Biasanya saya takkan tidur awal, studi 24 jam (kecuali tertidur sendiri...hehhehee), tak kuar bilik kecuali nak mandi+solat. Biasanya saya akan berkurung kat bilik. Kalau esok tu ada exam kul 8am, saya pasti tak akan tidur walaupun untuk seminit!!! Saya harap sangat exam final tu, saya boleh masuk dean list lagi sebab masa tu subjek tak susah sangat. Tapi akhirnya tak dapat.... oklah... saya terima ajer semua tu dah takdirkan...? Yang menyedihkan saya bila junior saya tu dah lupakan saya. Buat dek ajer. Hantar sms tak balas, call pun tak pernah. Apa kebendenyer nie? Sebenarnya saya malas dah nak kenang semua tu. Kalau duk kenang jugak buat sakit ati jer.

Buat semua adik2 junior saya (No, Ena, Joha, Mariam, Pidah, Sue, Eba, Ida, Fanie, Liza, Nida, Amie, Ina, Didi, Myra,Faezah, Nora, Dalila dan lain2 tu) saya nak ucapkan selamat berjaya kat korang sumer. Sori la exam kali ni tak der kad. Biasanya tiap2 semester saya bagi, tengah pokai la. Belajar rajin-rajin ok kerana masa depan adik-adik semua bergantung padanya. Solat hajatlah selalu minta keberkatan Allah. GOOD LUCK!!!