Friday, February 27, 2004
posted by nile at 6:55 PM
Lena di Ulit Intan

Saya balik rumah tengahari tadi, balik nak tidur kejap lagipun tensen benor result lab work mengarut2. Nil ah susahnya jadi researcher. Tapi dengan ni la saya nak cari makan nanti, nak tak nak kena buat jugak. Sebenarnya pukul 2.45 ada diskusi permasalahan siswazah, so kena la ke fakulti balik. Pas makan roti sweetie yang beli semalam+kuey teow breakfast (dua dua nie makanan kesukaan saya) pagi tadi, baca Blues kejap pastu tertidur. Bangun2 pukul 4.30 ptg!!! Dah la tak solat lagi.. Solat zohor, tak sampai 5 minit pastu azan asar. Pas solat saya ke fakulti balik. Nak sambung Kerja la. Diskusi tu dah kompom abis... alamak mati la. biarlah, bukan wajib pun tapi saya memang berkobar2 nak pergi. Nak tengok la ada apa, ada gak niat nak mengadu masalah. Tapi bukannya berani pun cakap... cakap besar jer... hehehehhe..


Kartunis

Dulu masa kecik2 seronok2 sangat baca komik sampaikan ada gak rasa macam nak jadi kartunis. Hehehehee... mengarut benor aku nie. Tapi memang la sejak kecik saya suka melukis. Tapi yang pasti lukisan saya kompom tak lawa. Hodoh...!! Masa sekolah rendah dulu kalau subjek lukisan tu selalunya saya akan dapat C. Pernah sekali tu masa exam, sebab saya lukis terlalu hodoh, saya tak hantar pun lukisan tu. Hehehehee.. Tapikan dalam buku report cikgu saya intai ada pulak grednya, saya dapat C. Nasib baik la....

Masa kenal gnela awal2 dulu, saya dah boleh tengok bakat dia masa mula2 tengok blog dia. Pas tu bila dia design blog saya guna versi awek blues, saya tahu memang dia nie boleh pegi jauh. Pastu baca lak surat dia mintak keje kat MOY tu, memang dia nie sungguh2 nak jadi kartunis. Kebetulan saya ada kawan kat MOY, kawan chat jer tapi bagi saya dia nie memang amat bermakna dalam hidup saya. Saya anggap dia nie macam abang saya sendiri. Banyak bagi nasihat, pandangan dan dah banyak tolong saya. Thanks Brad!! Bila saya baca pasal gnela, mula kenal2 dan korek rahsia gnela sikit2 (Hehehehee..), tahu apa yang dia cita-citakan... saya pun cakap kat kawan tu. Mula2 tu, dia suruh hantar artwork. Guna prosedur biasa la. Tapi sejak dia tengok sendiri karya gnela, saya nampak macam dia dah mula berminat. Apa taknya, kita semua boleh nampak gnela nie memang berbakat besar. Buat blog boleh, melukis boleh... boleh la jadi Skar no2... hehehhehehee. Kenapa Skar? Kan lukisan Skar guna 2 elemen. Satu lukisan satu grafik. Latarbelakang lukisan guna gambar real yang di kaburkan. Best giler.... dah la lukisan dia mengancam abis. Pada Gnela, saya memang galakkan gnela untuk melukis. Buatlah betul2, tunjukkan bakat gnela yang sebenar dan jangan lupa hantar artwork. Kalau gnela benar2 nak kejar cita2 jadi kartunis yang berjaya, mulakan dari sekarang. Nile doakan gnela berjaya. InsyaAllah!!