Saturday, February 21, 2004
posted by nile at 3:56 PM
Selesema lagi...

Sejak pagi semalam masa tengah buat keja dah terasa hidung tak selesa sikit. Asyik berair jer... nasib baik tak kronik sangat. Tapi semalam masa saya dah sampai kat rumah dalam kul 7.50 pm, badan rasa tak sedap sikit. Hidung lak makin teruk. Sah!! Esok mesti demam nie. Kerana tak sedap badan malam tadi saya tidur awal dari biasa. Dengan harapan tidur nie akan melegakan sikit kesakitan dan keletihan. Alhamdulillah masa bangun pagi tadi rasa dah ok sikit. Cuma bahagian muka rasa panas sikit sebab hari ni dah sampai takat selsema yang sebenarnya. Semalam tu pra selsema. Tapi syukurlah sebab tak demam. Sebenarnya saya nie mudah sangat kena selsema. Sekadar selsema biasa tanpa deman yang teruk. Tapi saya tahu faktor utama yang menyebabkan saya selsema minggu nie... duduk dalam aircon lama sangat!! Hampir seminggu supervisor saya out station dan inilah masanya untuk saya melepak dalam lab komputer. Ada dua lab komputer yang saya biasa masuk. Satu kat lab yang saya biasa guna untuk masuk forum, dan yang satu lagi lab siswazah. Ala lab yang saya kena marah hari tu... hehehehee... Kerana supervisor tak der saya bolehlah melepak lama-lama kat lab siswazah. Kalau banyak keje saya duk kat lab biasa tu jer. Kat lab siswazah tu memang sejuk giler. Dah la saya pakai baju kurung kalau ke lab kecuali la hari cuti saya berseluar... Saya memang tak tahan sejuk sikit. Rasa sejuk yang terlalu sejuk tu terasa menusuk tulang Tapi terpaksa buat dek jer sebab saya nak berforum dan berYM ngan kawan-kawan. Kalau kat rumah memang saya jarang pasang kipas. Kisah sejuk ngan kipas nie sebenarnya dah banyak saya tulis dalam blog. Nak kata lemak tak banyak tu rasa macam banyak jer. Kenapa kawan-kawan saya yang kurus tu boleh tahan sejuk walaupun housemate saya semuanya berat kurang dari 50 berbanding saya yang terlebih berat nie. Yang pasti saya terpaksa belajar biologi semula untuk memahami topik nie...