Thursday, March 11, 2004
posted by nile at 5:20 PM
::Gaji Pertama::

Tengahari tadi balik rumah. Nak balik sangat ni pun sebab Brad cakap semalam dia ada pos kan something kat saya. Tu la fikir yang barang tu mungkin sampai hari ni. Saya sampai kat pintu pagar rumah terus tengok post box. Alhamdulillah ada... sekeping surat. Siap dengan chop MOY lagi. Semalam masa Brad cakap pos something kat saya, apa yang saya terbayang ialah hadiah macam teady bear ker... contoh la.... heheheh... Bukak-bukak tu ada sehelai kertas dan sekeping wang pos. Rupa-rupanya Brad pos bayaran untuk karya saya yang akan tersiar dalam majalah Blues Selamanya untuk issue 46 nanti. Terkejut jugak dengan nilai wang pos tu, terlalu banyak. Pastu siap Brad kata ada lagi pas ni. Yang saya dapat nie pun dah rasa cukup banyak. Lagipun mana la saya pernah terima apa-apa bayaran untuk penerbitan apa-apa bahan di majalah. Ini adalah pengalaman yang baru bagi saya.

Apa yang mampu saya ucapkan cuma syukur yang teramat-amat pada Allah. Allah telah menunjukkan dan memberikan saya satu jalan untuk menyelesaikan satu masalah besar dalam hidup saya sejak sambung master nie. Selain itu jutaan terima kasih yang teramat-amat buat Brad yang menolong saya hingga membolehkan "surat" saya tu boleh tersiar kat majalah BS. Sekarang semuanya dah jadi kenyataan... Brad cakap 2,3 hari lepas majalah dah masuk printing.Tanpa pertolongan Brad, apalah nilai "surat" saya tu. Mungkin ia hanya boleh jadi tatapan saya dan orang yang saya tujukan surat tu. Tapi sampai ke hari ini saya masih belum bagi surat tu pada orang yang di tuju. Rancangan saya sekarang ialah nak bagi majalah BS issue 46 pada orang yang saya tujukan. Mungkin dalam bentuk majalah ni saya ada keberanian sikit nak bagi kat dia. Apa yang saya harapkan dari semua ini ialah agar dia dapat memahami apa yang saya rasakan sejak persahabatan kami mulai retak.

Sebenarnya itu semua cerita lama.... yang kalau boleh semua kenangan tu tak ingin saya ingati lagi. Sekarang ni saya dah boleh menerima apa yang sudah berlaku pada persahabatan kami. Kalau semua tu tak terjadi, tak pulak saya menulis surat tu kan? Tak pulak surat tu boleh masuk majalah kan? Semua yang berlaku ada hikmah di sebaliknya... terlalu banyak hikmahnya... bagi saya lah. Bagi orang yang berfikir tanpa mengikut perasaan, mereka akan menyedarinya. Sebaliknya bagi orang yang tak berfikir, mereka tergolong dalam orang-orang yang rugi dan tak di beri petunjuk. Semoga kita semua tidak berada dalam golongan yang kedua tadi. InsyaAllah!!!!!!

Thanks Brad!!!