Monday, March 08, 2004
posted by nile at 6:26 PM
"'::The History Of Nile::'"

Sebenarnya dari minggu lepas lagi saya dah jumpa balik plastik bag yang tertulis perkataan Nile. Pastu ingat nak cerita kat blog la tapi hari ini baru berkesempatan. Dan ia mengungkap segala teka-teki yang dah lama saya cuba ungkaikan.... hehehehee. Masa saya masuk gengjurnal bulan 11 tahun lepas, saya tak bersedia dengan apa-apa nick name. So, masa nak register tu kelam-kabut cari kat dalam dalam lab kot-kot terjumpa kat majalah ker nama yang best-best. Akhirnya jumpa la satu plastik tu. Kat situ ada perkataan Nile, so saya pun taip la nile dan chem tu daripada chemistry, bidang pengajian saya sekarang. Masa tengok kat plastik tu, memang tak pandang benda lain dah. Tak baca pun apa tertulis kat plastik tu. Main ambik jer. Akhirnya tak tau maksud apa la nile tu.
.

Masa jumpa kawan-kawan di gathering, ada jugak la yang tanya apa maksud nile tu. Saya jawab la saya sendiri tak tau. Saya cuma ambil kat plastik bag. Pastu masa chat ngan adk (kebelakangan ni rasa macam tak selesa lak panggil adk, rasa macam tak hormat lak), siap dia gelak lagi. Budak plastik la saya nie... heheheheheee... Masa sembang-sembang ngan adk waktu kami bergathering di Kemaman 2 bulan lepas, adk ada jugak suruh saya cari balik plastik tu. hehehehee... dah jumpa dah akak... Banyak kenangan masa jumpa adk ari tu. Pastu siap lepak semalaman kat rumah dia. Lain kali nak gi lagi... hehehehee... tak malu betul

So, sekarang ni saya nak tulis la sikit apa itu nile kat plastik bag nie. kat plastik bag kaler biru nie tertera dengan tulisan yang agak besar..." NiILE BOOKS HOUSE OF KNOWLEDGE -The Ultimate Destination For Books- LEVEL 2, KL SENTRAL, 50470 KUALA LUMPUR. TEL:03-22798701 FAX:03-2279802."

Rupa-rupanya nile nie nama kedai buku... hehehehee... lawak benor. Dulu ingatkan jenama pakaian. Tapi dah mula rasa kedai buku bila terbaca dalam blog tipah yang dia ada singgah di sebuah kedai buku kat mana ntah, KLCC rasanya... tak silap la. Ke KL Sentral ek? Sebab kalau ikut plastik nie kat KL Sentral. Tak ingat dah. Kena bukak balik blog tipah nie. Sekarang semua dah tau kan sejarah di sebalik nama nile tu kan?