Saturday, March 27, 2004
posted by nile at 9:25 AM
::Kisah Kali Pertama Main Bowling::

Malam tadi saya ke lab teman si Dilla. Tapi saya lepak bilik Maria dan Dilla buat keje lab dia. Saya buka internet dan mengonlinekan diri. Pastu si Langsat sapa saya guna YM. Dia kata Kak Tini (Adk) ada sebelah dia.Terkejut jugak saya... la dia datang boling rupanya. Ala......... saya dah pos mag Blues Selamanya kat dia siang tu. Kalau tau dia datang boleh bagi terus kat dia. Langsat sebenarnya nak hantar Adk rumah saya sebab pagi nie dia nak pegi dating. Rancang punya rancang saya suruh Langsat hantar Adk kat depan ILKAP saya amik pagi nei kul 8. Tapi akhirnya tak jadi Adk kata dia tunggu saya kat Stesyen LRT Bandaraya ( tak silap la).

Pagi nie pulak baru saya teringat saya nak ke klinik dulu. Klinik bukak kul 9.30 am. Janji ngan ADK kul 9 juga kat sana. So camner nie? Saya pun hantar sms kat Adk cakap yang saya ke sana kul 10 pagi. Saya ke klinik tapi ramai sangat orang. Kul 10 lebih baru giliran saya. Kul 11 baru siap. Saya balik ke rumah bersiap ke KL, tapi saya ke bank dulu dan baru la saya nak call Adk yang saya datang lewat. Pergi kat public phone tengok2 saya lupa bawak buku telefon. Alamak!!! Nak balik ke rumah semula saya malas. Saya ke bilik Maria dan pinjam handset dia. Saya calll Adk yang saya memang akan sampai lambat. Ok .. dia kata sampai sana nanti jumpa kat SOGO.

Saya sampai di SOGO lebih kurang pukul 1 lebih. ADK tunggu saya di food court kat floor 6. Saya cari dan akhirnya jumpa Adk dan juga Purbe. Ini 1st time saya jumpa Purbe tapi dari jauh tadi saya dah tau yang pakwe yang duduk ngan Adk tu Purbe sebab tengok dalam video Futsal ari tu. Kitaorang duduk situ dan tunggu Tipah datang amik. Kitaorang solat zohor dulu dan terus keluar dari bangunan SOGO kerana Tipah dah sedia menunggu kat depan sana. Tipah datang sekali dengan Nida (Madu Lebah). Ini juga kali pertama saya jumpa Nida. Oooo... inilah dia Nida yang selalu di sebut-sebut di blog Tipah. Orangnya kecik ajer. Satu geng ngan Tipah la tu... hehehehehe. Pas amik kitaorang Tipah terus ke Sungei Wang Plaza. Ini kali pertama juga saya ke sini.

Sampai-sampai di plaza tu kitaorang terus tuju ke food court. Semua orang tak makan lagi. Dalam perjalanan ke food court tu kitaorang lalu di tengah kesesakan orang yang berjalan menuju satu fesye show kat situ. Masa berjalan tu, saya nampak ada patung dua ekor (patung orang macam badut) yang tak berapa jelas tengah buat apa. Oleh kerana pakaian yang dia pakai menarik sangat saya pun pegang lengan patung tu erat la jugak. Rasa lembut sangat dan tiba-tiba patung tu berpusing ke arah saya dan Kak Tini tarik saya. rupa-rupanya bukan patung la tapi orang yang berpakaian seperti badut. Alamak!!!! malu giler saya. Saya tutup muka dan terus lari dari situ. Malu giler beb!!! Sebenarnya saya tak pakai spek. Spek saya patah masa solat asar kat surau SOGO tadi. Tu yang orang boleh nampak macam patung tu. Hehehehehe.... Kantoi betul hari nie.

Sebelum ke food court singgah McD sebab saya nak makan bubur tapi bubur lak tak ada so baru la kitaorang ke food court kat floor berapa ntah. Purbe yang belanja makan. Thanks Purbe! Pastu baru la kitaorang ke Pusat bowling tu. Tunggu punya tunggu pas sorang sorang muncul. Bila Si Fariz tiba saya pun bagi la kat dia magazine Blues Selamanya yang saya janji nak bagi kat dia hari tu. Selain tu keropok sira yang saya import dari Terengganu masa balik mengundi baru nie. Kat Kak Sal pun saya bagi satu, kebetulan ada lebih. Saya sajer bawak kot-kot ada yang nak. Dekat kul 5 kebanyakan dah datang. Mushroomcute dengan housemate barunya, Mie, Fariz dan tunangnya, Bajonz dan isteri, Sya, Mawar, (sapa lagi ek). Kerana dah asar, saya ajak Nida (madu lebah) dan Kak Sal (Walinongsari) solat asar dulu. Pastu baru la kitaorang masuk pusat bowling. Saya masuk tu terkejut sebab gelap. Sebenarnya ini la 1st time saya main bowling dan masuk tempat-tempat begini. Tak biasa. Rupa-rupanya blackout. Kul baper ntah baru la ada current balik. Jumpa Kak Dona... saya bagi kat dia satu copy Blues Selamanya. Saya memang dah simpan untuk akak satu.

Bila start main saya dah gelabah giler. Bola pun tak penah pegang. Masa tiba turn saya selepas Bajonz
lama jugak baru saya boleh start campak bola tu. Macam biasa la masuk longkang. Saya rasa skor saya paling teruk untuk game 1. Asyik masuk longkang jer. Ada satu tu saya berjaya jatuhkan semua pin untuk dua kali balingan. Gembira tak terkata!!! Masuk game 2 saya rasa saya dah tau bola yang sesuai dengan saya. Bola 8 kg. Setiap kali baling 9 pin jatuh. Tapi 2nd 1 pin lagi tu tak jatuh. Semua macam tu kecuali satu... strike!!!! Seronok giler.... dapat jugak satu Dilla. Awak penah dapat satu saya pun dapat satu.

Kitaorang habis main game dalam 7.45pm. Lepas solat maghrib kitaorang ramai-ramai tuju ke food court. Tapi tak sempat nak makan saya dan Adk terpaksa ikut Langsat ke keretanya sebab bag Adk dalam kete Langsat. Malam nie Adk akan tidur kat rumah saya. Kebetulan pas nie saya nak belanja Tipah, Nida, Purbe dan Adk makan sate kat Kajang. Kiranya hantar kitaorang balik sekali ke Bangi la tu. Ikut punya ikut Langsat dan pakwenya tu dah hilang arah. Tak jumpa cari park kereta kat mana. So, diorang amik keputusan tawaf bangunan plaza tu cari parking kete. Sepanjang menawaf bangunan tu, bermacam-macam perasaan yang timbul. Takut ada, ngeri ada, letih ada, rasa nak patah kaki ada dan lain-lain lagi. Takut tu sebab tengok macam-macam gelagat orang yang tak penah lagi saya tengok sebelum nie. Budak-budak melepak di tepi-tepi bangunan sambil baring-baring, macam-macam jenis pakaian, suasana yang kurang menyenangkan dan macam-macam la. Kalau saya sorang-sorang tobat saya tak datang sini.

Bila dah jumpa kete Langsat hantar saya dan adk ke kereta Tipah. Saya dan Adk naik lif nak ke tempat food court balik tapi tak jumpa cari. So kitaorang patah balik ke kereta dan decide untuk tunggu kat kereta jer. Nak cari takut sesat. Lebih kurang kul 9 Tipah, Nida ngan Purbe sampai. Kitaorang keluar dari plaza tu dan terus menuju ke Kajang.