Wednesday, March 31, 2004
posted by nile at 6:39 PM
::Lama tak menjenguk lab::

Hari nie setelah menghilang beberapa hari saya masuk lab semula. Setiap kali jumpa kawan-kawan mesti diorang kata "Lama tak nampak?". hahahahaha.... memang pun. Sejak duit shcolarship masuk hari jumaat lepas, saya tak masuk-masuk lab buat keje. Kalau tak muka saya nie la yang diorang selalu nampak kat lab komputer tu. Walaupun tak ada keje saya biasanya akan ke lab komputer tu.

Tapi saya duk kat sana pun tak lama hari nie. Mula-mula tu saya jumpa pembantu lab nak cakap saya nak guna ICP tapi dia kata tak boleh sebab sampel saya sikit sangat. Rugi katanya... ceh... banyak songeh lak. Dia suruh saya buat sekali ngan sorang akak tu. Ok la... Saya pun gi cari la akak tu. Kak Wan namanya, orang kelantan. Dia cakap boleh jer, tapi minggu nie dia tak buat sampel. Minggu depan kot. Jadi saya tak boleh run sampel lagi la. Kena la tunggu minggu depan. Dah tu saya pun amik keputusan nak jumpa supervisor saya nak tanya pasal next step untuk kajian saya nie. Takut gak nak jumpa sebab dah dekat sebulan saya tak buat apa-apa. Duk relax jer. Nasib baik dia jenis ok jer. Dia pun bagi la step-step nak buat pemegunan (immobilization) bahan saya tu. Pas siap catit semua saya cari la senior saya yang boleh tolong ajar. Cari punya cari baru saya ingat, diorang ada meeting hari nie. Mesti sibuk tu. Kalau macam nie la.... apa lagi saya nak buat, berinternet la.

Saya pun masuk lab komputer siswazah. Niatnya nak cari maklumat pasal next step research saya, tapi tergendala pulak bila saya dok update blog dan chatting. Nampaknya saya kena cari komputer yang tak boleh online ke internet. Ada kat UKm nie... satu-satunya di library TSL. Esok la saya ke sana.


::Jumpa Kawan Lama::

Hari nie saya janji nak jumpa kawan lama masa matrik dulu. Sekarang nie dia RA kat Fakulti Teknologi dan Sains Maklumat kat UKm nie gak. Dia la satu-satunya kawan matrik yang masih saya kontek. Tu pun secara kebetulan sebab saya baru tau id YM dia melalui pakwenya... hehehehehe.... Saya nak jumpa dia nie pun sebab saya janji nak bagi majalah Blues Selamanya kat dia satu. Alang-alang jumpa saya ajak la lunch sekali. Lagipun tengah banyak duit nie.. bila lagi nak belanjakan?

Pukul 11.30 dia jemput saya kat fakulti saya. Lama tak jumpa dia. Last sekali masa nak amik jubah konvo bulan 8 tahun lepas. Lupa nak perkenalkan... saya panggil dia Oya jer. Dulu pelik jugak kenapa panggil macam tu sebab nama sebenar dia lain beno dari tu. Sejarahnya saya tak ingat dah eh.... Tapi yang paling saya ingat tentang Oya nie kisah dia tertelan bijik asam masin masa bila ntah. Sekolah rendah ke Oya...? Hehehehe... Tapi dia cerita kisah tu kat kitaorang budak-budak matrik sampai nak terkeluar air mata kitaorang gelak. Kelako giler!!!

Kitaorang ke Warta untuk lunch. Makan kat Ayamas tu. Sambil makan sambil cerita. Banyak jugak citer pasal citer saya kat majalah blues selamanya tu. selain tu ada jugak pasal bisnes prepaid. Otak bisnes awak sekarang Oya! Keluar jugak citer pasal kawan-kawan kat matrik dulu. Kebanyakan yang satu fakulti dengan dia semuanya dah keje. Keje best-best lak tu. Oya pun bakal jadi tutor jugak. Best la hang!!!

Pas abis makan Oya hantar saya ke rumah. Jenguk-jenguk rumah saya yang lawa tu dulu (hehehehe...), tengok-tengok gambar dan Oya terpaksa balik awal sebab kawan saya nak keluarkan kereta dia, kereta Oya lak halang kereta kawan saya tu. Dia balik kul 2 lebih. InsyaAllah kita jumpa lagi pas nie Oya.... Jangan lupa beli Blues Selamanya issue 47, dah ada kat pasaran sekarang nie. beli jangan tak beli kalau nak tau sambungannya.....