Saturday, March 20, 2004
posted by nile at 4:53 PM
::Sampai Juga Akhirnya::

Saya selamat sampai di perhentian bas Tanjung Kuala Terengganu pukul 6.15 pagi. Selepas solat subuh saya telefon bestfriend, Ummy suruh datang ambik. Terkejut dia... ingatkan saya tak jadi balik. Apa taknya saya lupa call dia malam tadi sebelum balik. Tak sempat sebenarnya...

Pukul 8 lebih sikit Ummy sampai. Masa naik kete tu Ummy suruh saya jenguk roadtax dia abis bila. Tengok la... rupa-rupanya esok 21 Mac... istimewa la tu. Esokkan general election. Sebelum Ummy hantar saya balik rumah kitaorang pegi makan nasik dagang kat Batu Burok. Lama tak makan sini. Kesian Ummy... kena la dia belanja saya lagi. Lepas makan kitaoarang ke rumah bakal mak mertua Ummy kat Kuala Ibai. Hantar bubur assyura. Sepanjang jalan ke Kuala Ibai perang poster memang meriah giler. Yang menariknya bila poster-poster tu di buat replika meriam, basikal, beca, twin tower dan macam-macam lagi. Sempat jugak saya berhenti amik gambar dulu. Buat kenangan 5 tahun sekali baru boleh jumpa balik benda-benda nie. Pastu barulah Ummy hantar saya balik ke rumah. Tapi Ummy ajak saya temankan dia hantar bubur assyura kat sedara mara dia di Marang. Jadi, saya ikut balik Ummy ke bandar. Kena mandi dulu la. Masa sampai rumah tu mak tiri cakap ayah dah masukkan duit claim tiket balik pilihanraya. Sukannya hati...

Sampai kat bandar saya pegi korek duit dulu. Tapi tak ada pun. Betul ker mak cakap nie? Dia silap kot. Ummy tinggalkan saya kat bandar sebab saya nak beli barabg sikit. Mintak duit sikit ngan Ummy... nak buat belanja.. hehehehe... jahatkan saya? Kesian Ummy. Ummy balik ke rumah amik bubur assyura dan adiknya. Pukul 11.30 pagi lebih kurang Ummy datang amik saya dan kitaorang terus ke Marang.

Dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Marang, perang poster memang hangat. Saya menjangkakan benda ada perang poster yang sengit di kawasan Tuan Guru kat Kg. Rusila, tapi sebaliknya berlaku. Sepanjang jalan tak ada satu pun bendera BN. Selepas kampung tu baru la jumpa 2, 3 ketul tu pun tak banyak sangat. Diorang tak berani letak ker? saya pun tak pasti.


Selepas singgah di 3 buah rumah sedara Ummy kitaorang terus balik ke KT balik. Dalam perjalanan balik sempat singgah di 3 tempat replika poster tu. Amik gambar lagi. Kali nie kat replika poster BN. Kenangan beb! Ummy tak hantar saya ke rumah tapi di stesyen bas KT jer. tak per la saya balik sendiri la. saya sampai rumah pukul 3 petang.


::Susahnyer!!!!!::

Akhirnya dapat jugak saya online hari nie. Kalau boleh tak nak tinggal walau sehari update blog nie. Saya sambung bile balik UKM nanti. Kat sini tak der privasi. Budak-budak tengah main game. Bising giler...