Thursday, March 04, 2004
posted by nile at 6:07 PM
Susahnya hati saya...

Dekat-dekat pukul 5 tadi bertembung dengan Sharina, budak final year yang saya mintak tolong kirimkan kad good luck untuk Adik Niza hari Isnin baru nie. Saya tanya la dah hantar belum, dia kata dah tapi lewat sehari, maknanya dia bagi hari Selasa. Dia kata dia sibuk sangat hari Isnin tu. Tak kisahlah asal hantar dah. Pastu dia cerita yang kat kolej Adik tak ada air sejak 2 hari lepas. Dia pun bersusah payah ke hulu ke hilir mencari air untuk mandi, solat. Terpaksa la ke masjid dan guna air pili bomba. Teringat saya kat Adik... macam mana la kan? Dah la Adik ni tak ada transport. Nak ke mana-mana susah. Saya terus susah hati. Susah hati nie... :(. Nak call, tahu-tahu ajerkan... tak nak lah kacau orang tengah exam. Kalau waktu-waktu biasa mungkin tak la saya sesusah hati begini, tapi nie tengah berperang dengan masa depan. Nak studi lagi, nak cari air lagi. Saya nak tolong sebab saya tahu jalannya, tapi... entahlah.... Susahnya hati saya.

Lama-lama saya fikir balik... saya cuba tenangkan hati saya. Berdebar-debar dari tadi. Bimbang kat Adik la... takut susah. Tapi akhirnya baru saya teringat. Adik ada kawan kat kolej lain... kawan yang agak baik rasanya. Mungkin Adik boleh tumpang kat kolej diorang. Tapi tahu-tahu ajerkan, kolej diorang pun ada peraturan. Lagi-lagi diorang nak exam gak kan? Masa balik ke lab dari jumpa Sharina tu, ingat nak mintak kat kawan tu sms satu. Nak send kat Adik la. Kot-kot Adik perlukan pertolongan. Tapi tak termintak pulak. Lagipun dengan dia tak biasa sangat. Ingat balik nanti nak mintak sms dengan Maria la.

Yang pasti hati saya masih tak tenang.... susah hati betul!!!