Wednesday, April 21, 2004
posted by nile at 8:52 PM
::Entahlah...::

Minggu nie jadual saya begitu padat. Sabtu dan Ahad saya ada banyak perancangan.. tapi tiba-tiba saya terpaksa lupakan jugak komitmen bab tu. Kalau boleh hari nie saya nak siapkan kerja lab saya yang saya ulang balik nie. Pastu saya nak buat abstrak untuk seminar kat Kuantan bulan 8 nie yang kena hantar 30hb nie tapi satu habuk pun saya tak buat lagi. Saya nak buat poster untuk hari Terbuka UKM minggu depan. Dan banyak benda lagi yang nak dibuat tapi saya dapat rasakan ia tak akan terbuat jugak akhirnya.

Hari nie saya dapat sms dari adik saya kat Uitm perak yang tengah jalani Program Latihan Khidmat Negara. Dia suruh saya ke sana lagi. Semalam saya dapat jugak sms dari kakak, dia jugak suruh saya ke sana tengok adik. Adik saya nie adik bongsu saya dengan mak kandung saya. Oleh kerana dia anak bongsu, semua orang juga panggil dia Adek. Mak yang start panggil macam nie. Kalau ikutkan rasa hati saya, saya malas nak pergi sebab jauh. Dulu saya excited sangat nak pergi sebab saya tak pernah drive seorang sejauh tu. Saya lupakan segala risiko dan kuatkan semangat untuk ke sana dan akhirnya saya berjaya. Balik dari melawat Adek saya rasa gembira sangat. Tapi kali nie lain lak jadinya. Saya sebenarnya terfikir tentang sapa nak temankan saya ke sana. Kalu saya pergi sabtu nie, sapa nak teman sebab housemate saya keje hari tu. Orang lain pulak ada yang balik kampung.Kawan yang temankan ay pergi ari tu dah balik kampung bercuti. Entah lah... saya tak buat lagi keputusan nak pergi atau tak nak pergi. Tapi saya kesian kat Adek....

Kisah lab work saya pulak.... banyak menyakitkan hati dan membuatkan saya pening kepala. Saya dah semakin takut dengan projek saya dan juga dengan sikap saya yang takut berjumpa dengan penyelia. Kenapa la saya ada sikap camnie...??? Kalau boleh saya tak nak.... Ikutkan hati saya, hari-hari saya nak jumpa penyelia. Kadang-kadang tu saya takut bila tengok kawan-kawan yang lain. Mereka ada banyak result dan research berjalan dengan baik tanpa sebarang masalah. Tapi saya pula sebaliknya yang berlaku. Saya dah berusaha sedaya upaya saya untuk berjaya macam orang lain... tapi hakikatnya ia tak terjangkau oleh saya. Entah la apa nak jadi dengan saya nie........