Wednesday, May 19, 2004
posted by nile at 6:37 PM
::3/29 ke 3/23?::

TNB yang datang untuk repair meter rumah kesesatan tak jumpa cari rumah saya. Berkali-kali operator dari pusat aduan call saya untuk tanya nama jalan yang betul. Selepas bagi direction,cakap rumah saya jalan 3/29 dia masih tak dapat jumpa jalan. Sebelum tu yang buat aduan tu bukan saya tapi orang dari pemaju yang datang tengok sebab kerosakan tu. Dia lak bagi 3/27. Sah salah memang la tak jumpa. Selepas saya bagi dia masih tak bertemu jalannya sehingga dia call untuk kali yang terakhir mintak saya call pekerja TNB yang tengah mencari tu. Saya call dan cakap rumah saya di jalan 3/29 bersebelahan dengan surau. Tak lama kemudian sampai la pakcik 2 orang tu. Kesian dia keletihan mencari. Sebenarnya dari tadi saya nampak dia lalu lalang, pelik jugak takkan tak perasan nombor rumah saya nie.

Sebaik jer dia turun dari trak, dia kata "3/29 ke 3/23?". Saya kata la 3/29. Dia agak marah2 dan menuding ke arah tiang lampu ditepi jalan, dan kata "Dah jelas tu 3/23. 3/29 kat hujung sana la". Saya jawab 3/29 pakcik. Dia kata "Nak berebut jalan ke. 3/29 tak kan ada 2". Saya masih nak pertahankan jalan 3/29 tu. Akhirnya dia mintak bil. Bila saya tengok memang sah 3/23. Saya masih tak puas hati. Saya kata selama nie saya hantar surat guna 3/29 sampai jer. Dia kata "susah nie tuan rumah tak tahu alamat sendiri". Saya pun geram, saya pi cari surat-surat saya yang lama. Bila tengok saya terkejut giler... 3/23!!!!!!! Untuk mengaku balik pada pakcik tu... oh!!! Tidak sekali.. malu giler dah nie.... Saya rasa mesti saya tengah kebengongan menunggu rumah terlalu lama... apa taknya dari pagi lagi tak mandi tak makan tunggu diorang. Pas datang pemaju, tengok kejap dia tak leh detect lak mana rosak. 2, 3 kali datang baru tau apa punca. Sebenarnya saya tersilap, no 9 tu rumah lama saya la... heheheheh