Monday, May 03, 2004
posted by nile at 6:23 PM
::..Balik Kampung Pulak..::


Thanks Atul!

Sebelum mulakan cerita balik kampung saya bagi pihak kawan-kawan semua, Ummy, Angah, Ros, Nurul, Mas, dan Kak Jun nak mengucapkan sekalung penghargaan dan ribuan terima kasih buat Atul sekeluarga yang menumpangkan kitaorang semua kat rumah Atul. Moga dihalalkan makan minum, dan segala-segalanya yang diguna sepanjang kami menumpang di sana. Hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya......

Awal pagi kitaorang berlima bertolak dari Pekan selepas bersarapan mee goreng, laksam, pisang goreng dan air nescafe. Baiknya mak Atul... Terima kasih atas segalanya.... Kitaorang terpaksa bertolak seawalnya jam 750 pagi sebab si Mas dan Kak Jun naik bas pukul 9.30 pagi. Yang lain-lain, Ros naik bas kul 1 pm, Nurul lak 4.30 petang. Budak2 tu pergi lewat sikit la, diorang naik bas sebab Atul takut bawak kereta. Dia tak biasa lagi sebab baru 2 minggu dapat kereta. Masa pergi ke Jerantut semalam pun si Nurul dan Mas yang drive. Tuan punya kereta tak drive langsung.. hehehehhe.... Mula2 si Atul tu nak pinjam saya jadi driver dia, tapi Ummy lak kata dia letih bawak sorang nanti. Nasib baik la Nurul dengan Mas dah biasa bawak kete, boleh la diorang yang bawak. Perjalanan dari Pekan ke Kuantan memakan masa 1 1/2 jam. Kitaorang ke sana pun bergantung pada peta jugak. Nampaknya ngam2 la masa nie, tu pun kalau tak sesat la. Malam tadi saya dah pesan bertolak pukul 7.30, tapi masing2 dah terlewat.

Kami tiba di Terminal Makmur tepat2 jam 9.15 pagi. Alhamdulillah sempat jugak diorang tu naik bas. Bas Kak Jun sampai awal, pegi2 jer bas dah menunggu. Mas lak dekat pukul 10 baru tiba. Lepas Mas naik bas, saya, Ummy dan Angah tak terus balik ke Terengganu tapi tunggu Atul, Ros dan Nurul tiba dari Pekan dulu. Nak jumpa untuk kali yang terakhir. Lebih kurang pukul 12 diorang sampai. Sempat la minum2 dulu. Kitaorang tak tunggu sampai Ros naik bas tapi terus balik.

Sebelum balik, kitaorang singgah rumah kakak saya di Balok. Oleh kerana dia keje, terpaksa la gi amik kunci rumah kat tempat keje dia di Gebeng. Saya nak sangat ke rumah dia nie sebab nak amik installer kamera digital. Lepak rumah kakak sekejap, solat jamak dulu pastu kitaorang teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya rumah kakak saya sorang lagi di Paka. Nak save gambar dari handset pastu nak amik kamera saya yang dia pinjam sekali. Tapi sebelum tu singgah Kuala Kemaman makan satar dan otak2 yang glamer tu. Bestnyer......!!!!

Sepanjang balik ke kampung, macam2 tempat singgah. Minum air kelapa kat Meraga Beris dulu, makan-makan... tu yang jadi lambat tiba di rumah. Sampai rumah saya tak silap pukul 8 lebih jugak. Balik rumah baru..... Ayah pindah rumah satu lagi. Bukan baru buat tapi rumah lama. Rumah dulu ayah sewakan kat orang. Sukanya adik2 tengok saya balik.heheheheh.... itu sajer citer balik kampung.