Tuesday, May 04, 2004
posted by nile at 3:32 PM
::..Kisah Di rumah..::

Pagi pertama di kampung... dan juga pagi yang terakhir untuk kali ni. Tapi saya tak bangun pun pagi nie. Cuma dengar adik2 bersiap ke sekolah. Tengahari baru saya keluar rumah untuk ke bandar. Nak beli barang2 sikit untuk rumah. Pukul 1 lebih saya naik bas ke bandar KTrg. Masa tunggu bas tu sempat jugak saya amik gambar budak2 sekolah.. hehehehe. Seronok la tengok diorang tu. Gembira jer macam tak ada masalah.... Ala... budak2 memang macam tu kan? Kita dulu pun dulu2 sama jugak... Sampai di terminal bas, saya terus pegi Masjid Putih sebab Ummy dan pakwe dia si Shahir tunggu kat sana.

Tempat pertama di tuju ialah Mydin... setiap kali balik memang inilah tempatnya saya membeli belah. Banyak jugak saya beli barang. Beli dapur gas baru (Mak tiri dah lama nak), beli barang2 dapur, sabun dan lain2 keperluan rumah. Pastu kitaorang pergi makan dulu sebelum pergi ke KFC. Saya belikan ayam KFC untuk adik2 kat rumah. Niat asal nak ajak diorang tu makan ikan bakar malam nie, Ummy la yang kena jadi driver sebab nak guna kereta dia la angkut kitaorang. Tapi kesian lak menyusahkan Ummy jer... dah la rumah saya nie jauh.

Ummy hantar Shahir balik dulu sebelum hantar saya balik rumah. Saya balik nie pun hantar barang jer, pastu terus ikut Ummy balik rumah dia. Esok saya balik naik bas pagi pukul 9. Saya takut tak sempat nak naik bas dari kampung ke bandar, so tumpang rumah Ummy la selamat sikit dekat dengan bandar. Lepas tengok adik2 dan anak sedara jamu KFC, salam ngan ayah... saya pun terus KTrg balik.

Sampai rumah Ummy, lepas solat... Ummy dan adik2 buat aktiviti "bermain-main bersama arnab" lak. Diorang pegi tengok arnab baru beranak, 7 ekor semuanya. Ada kisah kelakar masa adik Ummy si Arir tanya mak Ummy pagi tadi tentang anak arnab tu. Sebenarnya semalam masa kitaorang balik dari Kuantan tu, kitaorang singgah bandar Chukai, Kemaman beli arnab. Harga arnab tu pulak RM7. Ummy beli seekor jer. Masa balik malam tadi tak sempat la adik2 dia yang lain tengok sebab Ummy sampai lewat rumah dia. Pagi tadi masa nak pegi sekolah Si Arir pergi tengok la arnab yang baru beli tu pastu dia cakap la kat mak dia, "murahnya Kak Long beli arnab, seringgit seekor 7 ekor, kecik lak tu".
Rupa-rupanya arnab dia beranak la!!!! Arir tak perasan ada seekor lagi arnab yang besar yang Ummy beli semalam tu.

Malam pulak kitaorang ke pesta buku dan pc kat Terengganu Trade Center kat KTrg. Saya ingat nak survey pc, entah bila la nak beli baru. Lepas jual tahun lepas, saya memang tak ada pc dah. Sayang betul kat pc lama tu. Pc pertama apa tak sayangnya. Tapi terpaksa jual sebab nak bayar yuran master dulu tu. Tengok2 jer, mungkin tak beli lagi. Kalau beli pun bulan 8 nie kot masa Pesta Konvo nanti. Kat pesta nie, saya cuma beli kaset satu dan sebijik buku teka-teki kanak2. hehehhehe.. kelako betul la buku nie. Gelak tak abis2 baca. Mula2 Ummy yang beli tapi bila baca best sangat saya pun beli jugak. Ingat nak letak dalam blog nanti. Lepas tu balik rumah bakar jagung yang beli kat Jerantut baru nie. Lepas tu... tido la... esok dah nak balik....