Sunday, May 02, 2004
posted by nile at 10:19 AM
::Kenduri Kahwin::


Hampir pukul 9 pagi kitaorang bertolak dari Pekan ke Jerantut. Bersandar peta yang di beri sepupu Atul, kitaorang memulakan perjalanan ke sana. Perjalanan dari rumah Atul, Kampung Nenasi tak silap la ke Kuantan, kami melalui kawasan hutan yang terbakar teruk. Siap bomba datang lagi. Pastu dapat jugak tengok rumah orang2 asli ynag di bina di tepi jalan. Kata Atul orang asli sekarang pun dah moden bina rumah tepi jalan untuk memudahkan perhubungan.

Ummy drive sepanjang perjalanan dari rumah Atul sehingga sampai di persimpangan masuk ke Jengka di Maran, saya bertukar dengannya. Lupa nak cakap, tempat yang ingin dituju ialah Kampung Tebing Tinggi, Jerantut, Pahang. kami dapi Pekan melalui Kuantan ke Maran. Pastu masuk ke Jengka dan terus ke Jerantut.


Tempat yang dituju sudah tiba. Hampir pukul 1 kami tiba di rumah pengantin. Walaupun ada jugak tersasul masuk jalan lain, sempat jugak tanya orang kat traffic light sampaikan ada yang dah menjeling sebab lampu hijau tak pegi2 jugak. Alhamdulillah perjalanan kami selamat tanpa sebarang masalah. Selepas sesi bergambar, kitaorang pun menikmati jamuan dengan seronoknya..... hehehehe... sedapnyer makan nasik kenduri.....

Perjalanan balik dari kenduri tu sempat jugak saya amik gambar. Amik gambar hutan terbakar, gambar tanduk, bukit dan macam-macam lagi. Sebelum balik singgah di Bandar Pekan untuk makan. Lagipun diorang tu janji nak jumpa sorang lagi kawan maktab yang kebetulan posting di Kuantan, Azizi nama budak tu. Diorang la belanja kitaorang makan. Thanks Azizi. Saya ada ambik gambar pemandangan waktu senja kat tempat makan tu yang dibina di sebelah sungai. Sungai apa saya lupa lak.....


Kitaorang sampai rumah tak silap dalam pukul 10 malam jugak. Rancangan nak bakar jagung yang beli kat tepi jalan petang tadi tak jadi. Mungkin semua dah keletihan berjalan-jalan.... Alhamdulillah segalanya selamat!Best la pegi kenduri kawin kan...? Kita nie bila lagi yer?