Saturday, May 29, 2004
posted by nile at 8:55 PM
::Perjalanan ke Jitra::

Belum pukul 7 saya kuar rumah bersama Ummy ke lab. Dia nak tengok camner la saya wak keje kat sana. Duduk buat lab work dlm sejam, kitaorang terus balik. Sebelum tu ke stesyen komuter cari teksi nak amik kitaorang di rumah sewa saya. Teksi datang ambil, kitaorang.. Saya, Ummy, Angah (adik Ummy) dan Ros (kawan maktab Ummy) ke stesyen komuter untuk naik tren ke Bandar Tasik Selatan dan seterusnya tukar LRT ke Plaza Rakyat.

Sampai di sana, sarapan dulu. Ummy sempat jugak cari hadiah di Mydin. Tepat pukul 10.30, kitaorang naik bas Sri Maju ke Jitra, Kedah.. Yea! Yea! Yea! Pergi jugak saya ke sana selepas seminggu saya pening kepala fikir pasal perkara nie. Dengan seminar lagi, lab work lagi, penyelia lagi, kawan-kawan dan macam-macam yang perlu dipertimbangkan untuk saya buat keputusan nak ke Jitra. Akhirnya pagi tadi, saya buat keputusan betul2, biarlah... apa nak jadi, jadila....!! Saya dah pening nak fikir banyak2. Saya nak pegi jugak ke Jitra untuk release tension!!! Saya tahu bila saya ke sana confirm saya akan berseronok. Apa taknya bila dah jumpa geng2 Ummy nie, mesti tak ada keje lain dari gelak, gelak dan gelak... ha.. ha.. ha.. ha...

Perjalanan ke Jitra cukup membosankan.... apa taknya, bas nie bergerak macam siput! Rasanya ada la dalam 60km/jam. Geram sungguh! Tapi yang pasti bas nie memang cukup selesa la... 2 Jam pertama perjalanan memang tidur sebabnya malam tadi tidur 4 jam jer. Saya balik lab dah pukul 12 lebih. Makan lagi, kemas baju lagi. Tapi lepas tu memang tak tidur. Bersembang dengan amoi yang ramah yang duduk kat seta sebelah. Dia satu famili nak bercuti ke Langkawi. Kalau naik bas saya suka duk sebelah tingkap, bestnyer menikmati suasana kehijauan sepanjang ke Jitra. Best giler-giler!!! Setahun saya duk Kedah rasanya tak yah pakai spek lagi la nampaknya.... heheheh

Kitaorang sampai ke Jitra tepat pukul 6 petang. Waktu nie lah saya bermain sembunyi2 dengan seseorang. Heheheheeh... akhirnya bertemu jugak kita kan? Tak lama selepas bas sampai, kawan Maktab Ummy, Si Man datang amik kitaorang untuk ke rumahnya. Kat sana dah ada Si Mas (kawan maktab Ummy jugak)yang dah sampai awal dari kitaorang menunggu. Kitaorang dijamu dengan goreng pisang panas yang sungguh best! Tengah2 lapaq nie, semua memang best! Kitaorang tak makan apa2 makanan berat sejak pagi. Memang la lapar... Pastu Man jamu kitaorang dengan laksa Penang lak.... ouisH! Sedap!

Selepas makan, mandi, solat... kitaorang semua keluar makan char kuey teow yang paling best kat Jitra. Gerai haram sebelah library... gerai haram? Heheheheh.... diorang berniaga atas lori jer. Pastu letak la kerusi meja kat situ. Best jugak la makan. Nasib baik kitaorang datang awal. Sebaik jer habis makan, hujan lebat giler. Dah la meja tak berbumbung, kesian la yang tengah makan tu. Lambat jugak diaorang nak pasang payung. Lepas makan kitaorang keliling Alor Staq pulak. Nak berenti mana2 hujan lebat, round dalam kereta ajer la. Pastu balik rumah, tidoq!!!!