Tuesday, June 01, 2004
posted by nile at 1:25 PM
::Antara Gembira dan Usaha::

Setelah hampir seminggu bertungkus lumus untuk mengejar deadline ke SKAM, hari ini saya mendapat berita baik bila tarikhnya dilanjutkan ke 9 Jun. Akhirnya saya boleh bernafas lega dan tersenyum kerana masih punya peluang menjadi pembentang di sana... tapi pada masa yang sama saya masih perlu berusaha untuk menghabiskan lab work yang tak penah surut. Saya kini sudah kepenatan... Berulang-ulang saya mencuba mendapatkan result yang terbaik tapi hampa kerana semuanya gagal menemui titik pengakhirannya. Saya jadi buntu... tapi saya masih tetap berkeras dengan sifat "syok sendiri" saya tu. Saya tetap meneruskan work lab saya tanpa bertanya pada orang yang sepatutnya...

Sudah berapa hari saya hanya akan tiba di rumah selepas pukul 12 tengah malam kerana membuat kerja2 tu. Penat tu memang tak tergambar. Kadang2 dalam sehari tak dapat tengok muka housemate sendiri sebab keluar pagi2 buta dan balik tengah malam. Dulu saya hanya pernah melihat housamete saya yang lain mengalami perkara ini, dan terfikir mampukah saya hadapi perkara yang sama. Kini saya sudah merasainya sendiri. Betapa peritnya rasa... Kenapa jadi begini? Apa yang saya sesali sebenarnya? Saya dah berusaha tapi... andai saya masih bersikap begini, pasti saya tak temui jalan penyelesaiannya....