Wednesday, June 30, 2004
posted by nile at 9:18 PM
::..Jitra Dalam Kenangan..::

Dah hampir 2 minggu saya tinggalkan Jitra tapi baru hari nie baru saya berkesempatan untuk memaparkan segala kenangan manis di sana. Saya ke sana 15hb Jun. Saja saya pilih tarikh tu kerana kebetulan saya ingin pulang ke Terengganu dalam minggu yang sama. So untuk menjimatkan kos perjalanan, saya ke Jitra dan terus balik ke Terengganu dari sana. Tak perlu saya balik ke Bangi semula.
Tak banyak yang ingin di cerita. Saya cuma nak letak gambar kenangan masa kat sana. Sebelum pergi Adik dah janji nak belanja saya makan nasik lemak yang paling best di Jitra. Hari pertama saya di sana, dia dah bawak tapi kedai tu tutup. Kitaorang pergi keesokan harinya. Ternyata memang betul2 best. Dan yang menakjubkan saya ialah harganya cuma RM1!Selain dari makan nasi lemak, perkara yang tak mungkin saya lupa di gerai tu ialah "saya tertinggal handset!". Memang betul2 rasa nak pitam... Saya cuma tersedar sewaktu saya di PJ (PJ ni stand 4 Pekan Jitra... dulu penah ingat Petaling Jaya, hehehe). Nasib baik masa tu drive sendiri. Boleh la pecut secepat yang mungkin. Kalau tak kerana beg handset biru yang cute tu, pasti dah lama ilang hp saya. Rasanya setakat tu jer saya nak cerita kat blog nie. hehehehe.


Selain tu, saya juga ingin memberikan satu teka-teki di sini. Hari pertama saya di Jitra, saya, adik dan mamanya ke PJ untuk mencari besi yang wak sangkut curtain tu.. saya tak ingat orang panggil apa la besi tu. Besi tu di jual kat kedai hardware la. Kitaorang pun singgah la kat kedai tu tapi cuma mama yang keluar dari kereta. Saya dan Adik tunggu di dalam kereta. Masa tu la saya ternampak "durian misteri nie". Oleh kerana saya tak pakai spek, saya memang rasa ianya pelik... tergantung kat kedai hardware... Sapa nak teka... apa benda sebenarnya tu?