Friday, June 04, 2004
posted by nile at 11:46 PM
::Lepas Satu.. Satu...::

Semalam, seperti biasa saya balik semula ke lab selepas pulang ke rumah sekejap untuk nikmati dinner. Buat keje la.. duk seronok sorang-sorang.... Sewaktu saya turun dari lab kecik saya di tingkat 2 ke lab instrumen di paras G,lebih kurang kul 11 malam waktu tu... ketua lab UKMCHebs datang. Dia nak guna internet la tu. Dia tegur saya la.. katanya, buat keje sampai pukul berapa? Saya jawab sampai 12 kot. Dia pesan, suruh saya bawak teman lain kali. Kalau supervisor tau, dia marah nanti. Lagipun saya nie kan perempuan. Oklah.. saya tak kisah la walaupun dalam hati saya nak marah jugak. Saya akui bahaya sebab bangunan kimia nie sunyi sket. Saya rasa cuma saya sorang kat dalam satu bangunan nie kalau abang tu tak datang tadi. Entah apasal la saya nie berani sangat, housemate pon tegur gak... tapi buat tak tau jer....

Tak lama kendian dia pon balik tinggal saya sorang. Masa tengah wak keje tu, entah apa la nasib buruk saya... kuvet yang saya guna untuk run sampel pecah!!! Masa tu saya rasa macam berada di awangan jer. Mintak2 semua nie mimpi... lepas abis run sampel saya naik atas balik dan bila siap saya turun semula. Dalam perjalanan saya mengharapkan apa yang terjadi tadi cuma satu ilusi. Tapi saya kecewa... kerana dah nyata saya memang berada di alam realiti. Kuvet tu memang pecah!!! Harga kuvet tu lebuh kurang dekat 2 ribu jugak! Entah apa la nasib saya. Tengah2 urgent nak siapkan kerja, mula2 pc rosak. Sebulan saya duk saja tak leh buat apa. Pastu sekarang kuvet lak.... rasa macam nak pitam!! Saya tak pasti boleh tak guna dalam keadaan pecah kat bahagian atasnya. Biasanya kuvet tu kena tutup supaya tak ada gangguan dari udara luar. Nampaknya saya terpaksa guna tanpa penutup... Saya masih bernasib baik kerana ia tidak pecah sepenuhnya. Syukur pada Allah.... Cuma saya kini berada dalam ketakutan menghadapi nasib saya kerana memecahkan kuvet tu yang cuma satu-satunya ada kat UKM nie!


Pagi tadi, saya tunjukkan pada doktor hasil saya semalam. Alhamdulillah dia tersenyum dan kata "hah! tengok.. kan sekejap jer boleh dapat..." Tu la.. salah saya malu bertanya. Atas rasa tanggungjawab saya beritahu padanya tentang kuvet yang pecah tu. Mula2 dia tanya kenapa pecah, pastu saya jawab la. And then senang jer dia kata, "Guna kat bawah kan, tak per la atas pecah pon". Ya Allah!!! Tak tahu nak gambarkan betapa tenangnya hati saya waktu tu.... kali nie saya masih terselamat... Terima kasih atas segala pertolongan-MU.... Saya harap sangat saya dapat siapkan segala-galanya dengan sempurna hujung minggu ini. Abstrak tu kena hantar 9 Jun. Saya nak amik masa untuk menulis pula.... semoga Allah menunjukkan saya jalan dan memudahkan segala urusan.... InsyaAllah.