Thursday, June 24, 2004
posted by nile at 6:08 PM
Sunyi dan sepi
Aku keseorangan
Tanpa haluan dan arah
Mencari entah APA
Entah DIMANA
Entah SIAPA
Tiba saat itu
Tiba detik itu
Aku temui mu sayang
Terimalah kasihku
Seadanya...


Saya betul-betul tak ada idea nak menulis apa kat blog 2, 3 hari nie. Sebab tu sunyi sepi jer. Saya tiba dari Terengganu dua hari lepas, hari selasa. Pas balik keje lab memang sedia menunggu. Terus kena tegur dengan penyelia sebab blah balik bercuti tak cakap kat dia. Dia gelarkan saya "komando". Sebabnya tiba-tiba jer dia tau saya dah ada kat Terengganu dan tiba-tiba datang jumpa dia lak selasa baru nie. Saya sebenarnya takut nak jumpa, ingatkan dia nak marah. Labmate yang tinggal pesanan tu. Rupa-rupanya saya kena halau keluar!! Hehehe.. suspen tak? Saya kena duduk lab lain la. Sekarang dah masuk sem baru, ada 3 orang budak PhD baru mendaftar. So, diorang nak guna lab yang saya tengah duduk sekarang untuk buat keje-keje lab. Lagipun diorang tu kena guna kebuk wasap untuk sintesis. Saya lak tak guna, so kena kuar la duk lab lain. Tak kisah pun sebenarnya. Lagipun lab lagi satu tu lagi selesa dan nyaman.. lab sekarang busuk giler la bau chemicals! Lupa lak nak cakap.. puisi kat atas bukan saya yang buat. Saya tidaklah sejiwang itu... Hehehee....