Tuesday, June 08, 2004
posted by nile at 12:05 PM
::Warna-Warni kehidupan::

Pagi semalam setelah menunggu selama beberapa jam, baru saya mendapat tahu yang supervisor saya bercuti sampai hari khamis!!!! Masalahnya sekarang saya perlu hantar abstrak tu lusa! Mula-mula mendengar berita itu terasa seperti hendak menangis.... Terasa seperti bala datang menimpa saya satu demi satu.... Apa salah saya...??? Ingin saya tanya pada Yang Kuasa.... Tapi saya sedar saya sendiri sudah ada jawapannya... kata Brad, :"sabarlah kerana inilah warna-warni kehidupan". Saya cuba bertenang kerana semuanya akan berakhir andai saya berputus asa.

Sungguh! Sejak seminggu kebelakangan ini hidup saya penuh dengan berbagai episod suka-duka yang berwarna-warni coraknya. Saya dah banyak bergelak tawa sewaktu ke Kedah minggu lepas. Saya juga sudah banyak menangis suka dan duka dengan kehadiran seorang sahabat baru dalam hidup saya. Saya sudah berpenat jerih bersengkang mata dan berlapar untuk menyiapkan kerja untuk ke seminar. Semuanya ada.... ada rasa perit, ada rasa suka, ada peluh yang menitis dan perut yang berkeroncong.... Mungkin ini namanya cabaran... dan inilah rentak sebenar kehidupan... dan inilah sebenarnya yang saya cari sejak saya mula menyambung master...

Pasti... ada hikmah yang tersembunyi.....