Friday, July 09, 2004
posted by nile at 8:54 PM
:: Buat Seketika...::

Salam terakhir

Sampaikan salam, buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Permergianku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucapkan salam terakhir kepadamu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah pada-Nya

Salam akhir
Salam yang teristimewa
Bersamanya ku memohon keampunan
Melaluinya beri kemaafan kepadamu

Andainya aku punya waktu
Masihku ingin mengulangi semula
Saat indah bersamamu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku diingatan
Salamku yang terakhir


Kawan-kawan semua...

Dua hari lepas saya mengambil keputusan ini... yang bagi saya agak berat tapi terpaksa jua saya lakukannya. Buat seketika saya akan berhenti "berblog" dan juga merehatkan diri saya dari terlalu kerap melayari dunia internet ni. Mungkin sebulan, mungkin dua bulan... perkara tu belum tentu lagi... tengok kepada keadaan diri saya sekarang.

Sejak seminggu dua ini saya berada dalam "ketakutan" bila mengenangkan Master saya masih terumbang-ambing. Tanpa hasil yang boleh memuaskan diri saya sendiri lebih-lebih lagi kepada kedua-dua supervisor saya. Paling kritikal bila sem baru nie bermula... dan saya mula disuruh membentangkan hasil yang saya peroleh selama 2 semester saya menjalankan penyelidikan. Saya mula rasa takut kerana saya rasa saya seperti orang yang tersangatlah BODOH... Saya akui sejak saya menyambung master satu biji buku mengenai research saya pun saya tak habis lagi membacanya. Saya tahu saya agak hanyut sejak title "Pelajar Siswazah" mula saya pegang. Saya jadi malu pada diri saya sendiri. Saya malu kerana memegang title "Best Student" masa undergrad dulu dan tapi hakikatnya sekarang saya tak lebih dari budak yang pemalas, bodoh dan tak punya result dalam penyelidikannya. Saya dah menangis mengenangkan nasib diri saya... Kenapa saya persiakan harapan semua orang pada saya? Kenapa ini yang berlaku? Yang cukup pasti, saya sebenarnya tidak tahu cara membahagikan masa dan mendahulukan apa yang penting dalam situasi kehidupan saya sekarang...

Hari ini... inilah kata-kata putus yang mampu saya buat. Lupakan seketika semuanya dan tumpukan pada research saya yang masih bertimbun. Saya cuma ada masa tak sampai setahun lagi tapi hasil yang saya ada sekarang sebenarnya boleh dibuat dalam masa 2 minggu. Andai saya ada masa, insyaAllah saya akan "berjalan-jalan" ke blog kawan-kawan semua. Suatu hari nanti akan tiba masanya saya akan kembali...