Thursday, July 22, 2004
posted by nile at 4:35 PM
 


Sayang
Simboliknya perkataan itu
Tidak terucap hanya dengan perkataan
Tapi jua terzahir dengan perbuatan
 
Kakak sering bertanya
Mengapa saya sayangkannya
Maafkan saya
Waktu itu saya tiada jawabannya
 
Hati ini bertanya tatkala sunyi
Mengapa agaknya saya sayangkan kakak
Lalu ia membisik
Hati menyayangi kerana ingin disayangi
 
Selain dari itu
Saya tak tahu apa sebabnya
Mungkin kerana kakak juga sayang saya
Atau wujudnya keserasian antara kita
 
Jika kakak bertanya lagi
Sungguh saya tak tahu apa jawapannya
Tapi saya tetap sayangkan kakak
Biar apa saja yang berlaku
 
Soallah semahunya
Saya tetap sayangkan kakak
Mengapa itu usahlah ditanya
Kerana sayang tidak perlu alasan
 
Selagi hati ingin disayangi
Selagi itulah iakan menyayangi
Maaf kakak...
Tiada jawapan terhadap persoalan
 
Namun,setiap detik yang berlalu
Setiap saat yang menjelma
Saya sesekali takkan jemu
Utk berkata 'saya sayang kakak',buat selama-lamanya... 

p/s: Adik nile bagi.... thanks Nidya...