Saturday, October 16, 2004
posted by nile at 1:27 PM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Update untuk seminggu nie... hehehe. Sabtu lepas pertemuan pertama ngan Zuril berjalan lancar.. Jumpa gak pemilik blog langit malam tu.... nasib baik langit tak terbelah malam tu kan zuril? hehehe... apa la si ezwan tu... Thanks sebab hantar balik... jauh tu... berapa kilometer? 37 km yer?

Isnin dan Selasa... agak bz dengan lab. Duk kemas lab sebenarnya. Nasib baik si Yah tu baik.. kesian dia tolong clearkan lab saya yang dah macam stor bahan kimia dan instrumen lama2 tu. Pas kitaorang pakat2 buat buffer solution. Bila hang nak reti wak sendiri yah? hehehe.. saya sebenarnya malas gak nak wak sorang sebab tu ajak awak buat sama2. Semua orang pun dah pelik bakpe la si yah ngan sila nie selalu wak keje pakat2....

Rabu,khamis dan Jumaat.... 3 hari nie saya bersama-sama dengan adik xie_sayang. Dia sampai di Shah Alam dari Terengganu pagi rabu. Saya jemput dia di UiTM Shah Alam tengahari hari yang sama. Jejak gak akhirnya saya di UiTM... 3 orang kakak dan abang saya pernah belajar di sini. Dulu pun impian saya nak masuk UiTM Shah Alam gak tapi mak, ayah dan kakak2 suruh masuk U lain... jadi kita pun ikut ajer lah... Pertemuan di blues 55 membawa kepada persahabatan hari nie. Terima kasih atas segala-galanya... pengorbanan dan kasih sayang... keikhlasan, kejujuran dan kesetiaan tu insyaallah akan dipertahankan... Semoga persahabatan kita kekal selamanya...

Sabtu... hari nie la. Datang ke cc semata-mata nak chat ngan adik jelapang padi. Tapi masuk2 dia lak tak ada.. mana hang pi? Janji nak chat... sambil2 tu update la blog yang dah bersarang nie... Pas nie nak ke KL. Sahabat saya datang dari Terengganu... Jumpa adik2 dia yang belajar di sekitar sini. Nak buka pose sama2 la tu.. baiknya kak long yer? Terima kasih pada semua yang berkunjung ke sini.. Saya dah lama tak menjenguk blog orang... Bila ntah ada peluang tu lagi. Akhir kalam, SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA....


Berakhirkah Sebuah Pencarian ?


sukar beroleh teman sehaluan
yang menjadi teman saat suka, duka dan lara
yang memberi kekuatan
tatkala hati dilanda kecewa
yang memberi kata2 semangat
saat hati tersayat
yang memberi nasihat
di kala hati tersesat

kuteruskan pencarian
sudah kurenangi lautan luas
sudah ku daki gunung tertinggi
sudah ku tawaf ruang angkasa
sudah kuredah hutan belantara
sudah kujejaki hujung dunia
akhirnya...
kutemuimu di alam cyber

walau masih belum bertentang mata
tapi kurasakan dirimu dekat di jiwa
hadirmu dalam hidupku merubah segala
tiada lagi duka dan nestapa
tiada lagi kesepian merantai jiwa


sahabat
walaupun kau bukan kekasih
tapi kasihku sedalam kasih seorang kekasih
ku harap kau mengerti
apa yang tersirat di hati


sahabat
aku inginkan kemesraan
serta senyum keramahan
moga persahabatan ini kan kekal berterusan
takkan putus di tengah jalan


saat aku bersendirian
ku masih terfikirkan
sudah berakhirkah sebuah pencarian?
atau sekali lagi akan kurasa
betapa pahitnya sebuah kehilangan?


Thanks Bocah Cilik...