Friday, January 14, 2005
posted by nile at 11:59 AM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

14 Januari 2005...
Buat Angah...
Selamat hari ulangtahun kelahiran yang ke-22
Semoga Allah merahmati hidup Angah
Kak Sila doakan agar segala impian hidup Angah akan tercapai
Belajar rajin-rajin
Jaga diri baik-baik


Secebis kisah pada 14 Januari 2005
Kul 12... Keluar ke 7 eleven untuk beli air... Pastu aktiviti memotong kek... Birthday Angah di sambut dalam suasana yang sederhana... Hanya saya dan Angah... hehehehe... Orang lain dah tido. Nak amik gambar tapi kamera saya dah rosak, kenangan pagi ni cuma di kamera handset saya... Tak pe kan Ngah... Yang penting kenangan ni akan tersemat kukuh di hati... Tapi saya agak terkilan kerana tak mampu bagi apa-apa pada Angah... Kak Sila nak ganti gak tau Ngah... 28hb ni k... Esok macam biasa la ke lab... Buat keje mana2 yang patut... Minggu ni instrumen penuh sesak... Saya cuma dapat 4 slot minggu ni, beerti cuma 8 jam sahaja... Tu pun kawan yang tandakan. Saya tak sempat tanda untuk booking instrumen pada pagi Isnin sebab baru balik dari Kuantan pagi tu. Tak per la... nam wak camner... Jadi minggu nie saya banyak masa lapang.. kebetulan Angah datang jadi dapat la spend masa untuk dia.... tu pun tak sempat bawa dia ke mana2 lagi selain dari LAB.. hehhehe

Pagi esoknya... Saya tak ke mana-mana... Nak pergi lab pun hari ni saya tak de slot langsung untuk guna instrumen. Petang baru kuar... Ari ni kan birthday Angah jadi ingat nak belanja dia tengok wayang... citer GENGSTER! Pas asar kuar. Mula2 gi 7 eleven kat taman beli favourite drink Angah, slurpee. Masa nak ke sana tu dah rasa yang tangki minyak macam dah nak kering. Tapi senyap je dulu sebab nanti kalau cakap kat Angah nanti dia suruh saya pergi petrol pam terus.. hehehe.. jadi senyap dulu la. Pastu bila patah balik nak ke Warta motor saya tiba2 macam nak mati... Saya dah agak minyak nak abis... Jalan 2,3 meter pastu terus mati... Nak mintak tolong sapa yer? Call la si Lin... Nasib baik dia ada tak jauh.. kat Billion je. Mintak tolong dia belikan minyak. Masa tu dah kul 6 lebih. Tunggu lebih 1/2 jam si Lin tak sampai2.. Jadi saya amik keputusan untuk tolak motor ke rumah sebab jarak rumah dari tempat tu tak jauh, tak sampai 500 meter pun. Lagipun dah malam... Lagi satu motor saya mati tu tepi kawasan construction. Betul2 depan pintu masuk ke kawasan tu dan ada 2,3 orang mat2 indon duk pandang2 kitaorang dari tadi... Orang yang lalu lalang pun maybe pk kitaorang tengah tunggu nak dating ngan pakwe indon kat situ... hehehe... Jadi b4 apa2 jadi lebih baik kitaorang blah. Tolak punya tolak... tak sampai 5 minit kereta Lin muncul... Lama betul... Tak pe la.. dia dah nolong kan... Lambat pun lambat la... Pas isi minyak kitaorang balik rumah semula untuk solat maghrib dulu sebelum keluar.

Pergi Warta, citer gengster tak de lagi. Angah ajak ke Mines tapi jauh lak... Jadi baik ke Kajang je. Sampai Kajang, kitaorang dah terlepas sebab tayangan cuma kul 7 je. Jadi pergi la MINES... Saya ke MINES guna highway Kajang Silk... Memang tak pernah guna highway nie sebelum ni. Kira gamble la nie. Saya cuma nampak ada signboard ke KL, Balakong, Sungai Long jadi saya anggap memang boleh sampai la ke Mines... Jalan punya jalan... saya mula kebimbangan sebab masih tak nampak tanda2 kitaorang akan sampai ke Serdang... Saya dah susah hati sebab jalan tu berbukit dan sunyi.. malam pulak tu... ngan kete tak pe tapi ni motor buruk tu.. Kalau la tiba2 pancit ke, rosak ke, tak ke naya tu.... Bila Angah tanya bila nak sampai saya dengan yakinnya jawab kejap lagi... tak lama dah... hehehe

Keluar tol pertama baru la saya suarakan kebimbangan saya pada Angah... hehehehehe.. Kalau cakap awal2 nanti takut kena marah.... Masa tu dah fikir nak patah balik tapi biarlah... Saya yakin kalau sesat camner pun mesti ada jalan ke Serdang... Masa tu saya nampak kiri kanan macam kat Cheras je... Terus la lagi sampai keluar tol kedua. Jalan punya jalan sampai la lalu kat satu bangunan yang agak familiar... Masa tu saya kata la kat Angah.... Eh! tu bukan Mines ke? Mines tu kan? Mines kan? Masa tu tak leh agak sangat sebab saya dari jalan belakang... Yer!! Memang confirm la Mines, Jadi bila sampai kat traffic light saya buat U turn. Hehehe... Kelakar giler!! Tak sangka betul... dalam ketakutan tu, tiba2 je MInes kat sebelah je... Tak sangka lak jumpa jalan baru ke Mines.

Cepat2 parking n cari tiket. Nasib sempat sempat untuk tayangan kul 9.40. Ada masa 10 minit lagi... Pergi beli KFC dulu... Teringin sangat nak makan chezzy wedges... Masuk kat dalam saya duduk seat paling belakang.. sebenarnya tempat orang tu... Angah keluar jap beli popcorn. Tak lama pastu orang yang jaga tempat tu tanya tiket saya. Dia kata tempat orang yang saya duduk tu. Jadi terpaksa la blah ke tempat asal. Kat bawah tak best sangat... Seat 4 dari bawah. Nasib baik tak kena lengguk sangat.. kalau tak patah tengkuk saya nie... Best gak citer gengster ni... action je la banyak... citernya tak de sangat. Abis kul 11 terus balik. Kali ni balik ikut jalan biasa guna highway PLUS... Kajang SILK tu maybe dekat kalau kita dari Kajang tapi kalau nak ke Bangi tak yah la nak guna jalan tu, makin jauh ada la.... Mula2 ingat nak nyesal gak guna jalan tu tapi sebab dah jumpa jalan baru tak per la... Lagipun ada kenangan yang tak boleh lupa la.... heheheh....

Balik dari Mines ingat nak ke lab kejap tapi dah lewat. Singgah makan kat restoran tepi kolam, View Village. Belanja Angah makan sempena birthday dia ni. Celebrate lewat sket... dah nak 15hb Ngah.... tak pe kan... Biasanya kalau ke sini makan Nasi Goreng Cendawan tapi kali ni ubah selera sket la, makan kuey teow goreng... Angah tak kisah kan... Tapi Ngah... sebenarnya kuey teow goreng tu menu kita kat Restoran Noor kan? Tak pe la... Kali ni waiter yang datang amik order sama ngan waiter before ni... Angah ingat kan? Dulu cakap banyak gak.. sekarang sama la cakap banyak jugak.. tapi kali ni siap panggil saya MAKCIK! Wah! Wah! Wah! Tak pe la.. tau la muka saya macam orang tua... s e d e y n y e r.... Dia kata makcik tu sama la ngan kak cik... yer la... betul la tu.... Pas makan, sembang2 singgah call 5564... sori sebab lama sepi... Sampai rumah hampir kul 1 rasanya....

Angah...
Inilah secebis coretan sempena hari istimewa ini
Semoga segala kenangan yang tercipta
Akan kekal sentiasa
Terima kasih atas segalanya...