Sunday, February 20, 2005
posted by nile at 6:04 PM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

..::..::SaHaBaT SeJaTi::..::..

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

Oh Tuhan Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi


..::..::CuKuPlah SeKaLi::..::..

Di saat kupinta keputusanmu
Kau masih menanyakan semalamku
Bertanya tentang dia dan kehebatannya
Sedangkan segalanya telah engkau tahu
Tiada rahsia hidupku

Di saat kulahirkan kekesalan
Sengaja kau mengambil kesempatan
Mengungkit perbuatan dan keterlanjuran
Kau ulang bercerita tentang hati luka
Membuat ku rasa berdosa

Demi masa depan yang kita mimpikan
Hapuskanlah kenangan yang mengusik perasaan
Tiap kali memandangmu tak terhingga kesalku
Maafkan aku sayang menodai kepercayaanmu

Andainya ku dapat menarik kembali
Detik-detik hitam yang berlalu
Kesilapan serupa tak akan ku ulangi
Cukuplah sekali menyakitimu
Cukuplah sekali kau membenciku

Buat Sahabat Yang Diingati...
Maaf atas segalanya.....
 
Friday, February 04, 2005
posted by nile at 9:07 AM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Pasal ari tu... rasanya dah ok. Kadang-kadang penyelesaian akan jadi mudah kalau ia di buat sebegini... Maaf sebab paparkan kisah persahabatan kita semua di sini...

Hari ni nak buat kerja seperti biasa. Instrumen flourimeter yang rosak tu tak tahu bila akan di baiki. Mungkin sebulan, mungkin 2 bulan... entah lah... Penyelesaian untuk saya, terpaksa saya tukar instrumen kepada UV. Ia hanya sebagai tambahan data sementara tunggu alat kembali ok. Instrumen tu lampunya rosak dah harga lampu tu lebih dari RM seribu... dan mungkin juga hampir RM 4ribu. Dengar kata pusat pengajian dah luluskan cuma tunggu apa ntah...

Mungkin dah ini nasib saya... lepas satu-satu dugaan datang.. Tak per... Ada hikmah di sebaliknya... Saya akan tunggu saat itu... Nak habiskan master ni cepat-cepat sebab saya nak kerja tahun ini InsyaAllah... Kalau kat Terengganu jadi nak bina universiti, ada gak hati nak sambung PhD.. hehehe... Tengok la dulu... chow!
 
Tuesday, February 01, 2005
posted by nile at 1:21 PM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Semalam adalah hari yang begitu mengecewakan dalam hidup saya.... Entah lah... segala yang saya kata, buat tidak kena di mata orang lain... Saya tahu saya dah melakukan kesilapan pada sahabat-sahabat saya... Maafkan saya... Maafkan saya.. Maafkan saya.... Dah saya lakukan yang terbaik demi persahabatan kita semua tapi itu semua masih tidak mampu untuk membuatkan mereka kembali tersenyum...

Banyak airmata yang gugur semalam... LRT Sungai Besi jadi saksinya... Ia berguguran tanpa ada tangan yang mengesat juraian airmata itu... Biarlah.... Stesyen ProJet juga jadi medan percakaran yang tak pernah surut lagi hingga ke saat saya menulis di sini... Maafkan saya kerana tidak pernah fikir perasaan orang yang saya sayang... Maafkan juga kerana tak mampu untuk jadi sahabat yang sentiasa bergembira... Maaf kerana menjadi manusia yang terlalu sensitif... Maafkan saya atas segalanya...

Saat saya perlukan seseorang untuk luahkan segala isi hati... tak ada sesiapa pun yang sudi mendengarnya... Saat saya perlukan seorang teman untuk berbicara tak ada siapa pun di sisi saya... Saat hati saya terluka tak ada sesiapa yang sudi mengubatinya.... Saya fikir saya punya ramai sahabat... tapi di mana mereka saat ini...?

Maafkan saya........