Saturday, March 26, 2005
posted by nile at 4:06 PM

::BISMILARHIRRAHMANIRRAHIM::

kAKtuS pERsaHAbATAn

(faIzAH rAMli)

Ku tinggalkan kaktus ini untukmu
Dengan pesanan; ia mudah hidup
Biarpun berhari-hari kau biarkan tuntas
Ia akan tetap besar dan bercambah
Kerana ia belajar bernafas dari gersang tanah
Asalkan setiap kali kau melintas
Lemparkan senyumanmu di sini
Tahulah aku, kau sayang padanya
Ku hadiahkan kaktus yang masih kecil kepdamu
Peliharalah.....
Dengan kemanjaan dan perhatian
Berikan ia pasu baru bila tiba waktu
Ia akan remaja dan dewasa
Tajam durinya lambang kemurnian hatimu
Sahabat, kalau kaktus itu aku
Sudikah kau senyum dan tukarkan pasu
Sedangkan kau tahu tajam duriku
Akan melukai jarimu
Lalu tidak lagi kurasakan sentuhanmu
Yang tinggal mungkinlah perhatian
Menjadi baja menyuburkan ingatan...........


Buat: Sahabat....

InsyaAllah...

Andai luka itu tanda keikhlasan dan pengorbanan seorang sahabat...

saya rela terluka...

maaf atas segalanya....

::ALHAMDULLILAH::

 
Friday, March 25, 2005
posted by nile at 10:34 AM
::BISMILARHIRRAHMANIRRAHIM::

Image hosted by Photobucket.com


RiNdu KoranG berdua...
JumPa Esok sorang...
Angah...
Kita Balik TerenGganu Nak TAk?

ALHAMDULILLAH
 
Wednesday, March 23, 2005
posted by nile at 5:58 PM
::BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM::


Hmmm... Sejak semalam dah mula jumpa supervisor balik... dan 3 Hari berturut ada appoinment ngan dia. Esok nak jumpa lagi tengok progress,... Semalam masa jumpa dia, dia kata mungkin sempat kalau saya cuba habiskan master sampai bulan 7 ni... Tapi tu la kena la struggle betul2... Saya sendiri rasa boleh..InsyaAllah....

Kul 2 lebih tadi pegi UPM hantar borang mintak keje kat sana. Sekarang dah tiba masa la kena cari keje... Kat UKM sendiri pun ada keje kosong... Kalau boleh nak kerja selewat-lewatnya akhir tahun ni... masa tu InsyaAllah master dah setel n tesis pun dah submit... tu la plan nya...

2,3 hari ni... saya cuba menjejak seseorang.. heehehehe... Kalau nak kata berjaya tu... rasanya dah berjaya... Saya amat pasti tekaan saya betul... Dari mula-mula baca tulisan dia pun saya dah tahu... Cukup-cukup pasti kerana ia macam berkaitan ngan diri saya.. Orang kata.. sapa makan cili dia lah yang terasa pedasnya.... betuiii tak?

Cuma yang menduka citakan saya ialah... ia dah timbulkan konflik between saya n adik-adik yang lain.... harap2 semua ni akan setel... Buat DIA... larilah ke mana saja... kalau itu dia... yang saya kenal.. walau apa jua yang diubah..pasti akan ada jua yang sama... siang hilang.... malam tiba kerdipannya pasti kan muncul jua kan?

Cite tentang seminar fakulti saya bulan depan.. Kolokium Siswazah... Extended abstrak saya tak sentuh langsung lagi... Asyik ngan ANN sampai lupa benda lain... Hopefully.. kalau tak malam ni malam esok saya akan cuba buat draf dulu.. Malam ni mungkin tak dapat sebab nak siapkan bahan untuk jumpa Dr. esok... Deadline 31 Mac ni... Moga sempat...

ALHAMDULILLAH....
 
Sunday, March 13, 2005
posted by nile at 10:41 PM
PETER PAN - MUNGKIN NANTI


Saatnya ku berkata mungkin yang terakhir kalinya
Sudahlah lepaskan semua kuyakin inilah waktunya
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi


Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini


Dan bila hatimu termenung bangun dari mimpi2mu
Membuka hatimu yang dulu cerita saat bersamaku
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi


Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini


Tak usah kau tanyakan lagi simpan untukmu sendiri
Semua sesal yang kau cari semua rasa yang kau beri

 
Friday, March 11, 2005
posted by nile at 2:52 PM
::BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM::

Tak de idea nak tulis apa... kat bawah ni saya paste lagu Pulangkan yang di forward oleh Angah.... Perhatian pada semua peminjam PTPTN.... Bayar la hutang cepat2.. Saya sendiri tak bayar lagi RM21 ribu.... Nyesal tak belajo sungguh2... kalau dapat 1st class tak yah bayar loan kan... Dah lepas nak wat camner ;-)..... Ari tu terbaca dalam Utusan tak silap... Ruangan yang sindir2 tu... apa ntah lupa... Wartawan tu tak kaji betul2 kot... sebab dia sebut pasal penjamin... PTPTN tak de penjamin la.... sebab tu ramai yang tak bayar.... hehehe... ;-)


Pulangkan...
(Lagu Dinyanyikan Oleh Pegawai PTPTN & Misha Omar)

(Ex-Student)
Sedikit bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)
Tiada kusangka kau sungguh kejam
Kau peram hutang yang kau pinjam
Namun takkan bahgia kehidupanmu
Bila engkau berkonvo kau milikku

Pulangkan hutang-hutangku-(Pegawai PTPTN)
Oh hentikanlah menghantuiku-(Ex-Student)
Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-(Pegawai PTPTN)
Kupulangkan semua hutangku-(Ex-Student)
Yang dikau peram tanpa relaku-(Pegawai PTPTN)
Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-(Ex-Student)

(Pegawai PTPTN)
Tiada kemaafan di sini
Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan ku jejakimu kemana jua
Hingga akhir masa
Sayang.........
 
Saturday, March 05, 2005
posted by nile at 2:15 PM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Dah lama tak update... Sejak komen entry b4 ni pecah rekod, ramai yang suruh saya cepat2 masukkan entry baru.. hehehe... sekarang saya kat Terengganu.. dah lama tak balik rumah. Sejak raya ni la kali pertama... Balik ni ada 2 sebab nak sambut ulangtahun persahabatan ngan Ummy ke yang ke 8 yang juga balik jumpa ayah la.. Jenguk rumah.... Pastu tengok kedai ayah.... Ayah.. ayah... dalam2 tak de duit sempat lagi dia buat kedai.... Saya pun baru tahu.. Ayah jual tanah kebun rupanya.. nampaknya tak dapat makan durian la tahun depan.. sedih.. sedih.... Ada sebab gak ayah buat kedai tu. Baru-baru ada pertelingkahan dengan saudara pasal tanah.. Rumah yang saya duduk sekarang hampir di robohkan oleh tuan tanah. Katanya rumah ayah tu masuk tanah dia sikit.... Apa ntah nak jadi... sedara sendiri pun berkira sampai camtu.... Benda tu dah setel... Ayah tukar tanah... dan jual tanah.. Tanah yang ayah tukar tu termasuk ngan rumah sekarang tu ada la ruang sket.... Jadi ayah jual tanah kebun dan buat kedai dua pintu. Kedai tu pun dah ada orang punya sebab ayah kira macam tolak sewa nanti ngan penyewa sebab separuh bahan-bahan buat kedai guna barang2 penyewa sendiri.... Setel la pasal tu...

Tadi masa saya nak pegi cc ayah cakap... Dia cakap kat tuan cc nie dia guna duit saya bagi kat RM5000 untuk buat kedai baru tu.. heheheh... Dia pesan awal2 sebab takut terlepas cakap lak nanti.. hehehhe.. ayah.. ayah.... Baikkan saya bagi kat ayah RM5000 buat kedai tu? Hahahaha....
 
Tuesday, March 01, 2005
posted by nile at 2:25 PM
::BISMILLARHIRRAHMANIRRAHIM::

HAPPY BIRTHDAY JIDAH....

Buat Adik Jidah yang di sayangi....
Selamat ulangtahun kelahiran yang ke-19...
Semoga Allah melimpahkan kurniaannya pada Jidah....
Semoha kejayaan akan jadi milik Jidah....
Jaga diri baik-baik...
Maafkan kak Sila atas segalanya....
Kak SiLa sayang Jidah...
InsyaAllah selamanya kan begitu...