Saturday, March 05, 2005
posted by nile at 2:15 PM
::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Dah lama tak update... Sejak komen entry b4 ni pecah rekod, ramai yang suruh saya cepat2 masukkan entry baru.. hehehe... sekarang saya kat Terengganu.. dah lama tak balik rumah. Sejak raya ni la kali pertama... Balik ni ada 2 sebab nak sambut ulangtahun persahabatan ngan Ummy ke yang ke 8 yang juga balik jumpa ayah la.. Jenguk rumah.... Pastu tengok kedai ayah.... Ayah.. ayah... dalam2 tak de duit sempat lagi dia buat kedai.... Saya pun baru tahu.. Ayah jual tanah kebun rupanya.. nampaknya tak dapat makan durian la tahun depan.. sedih.. sedih.... Ada sebab gak ayah buat kedai tu. Baru-baru ada pertelingkahan dengan saudara pasal tanah.. Rumah yang saya duduk sekarang hampir di robohkan oleh tuan tanah. Katanya rumah ayah tu masuk tanah dia sikit.... Apa ntah nak jadi... sedara sendiri pun berkira sampai camtu.... Benda tu dah setel... Ayah tukar tanah... dan jual tanah.. Tanah yang ayah tukar tu termasuk ngan rumah sekarang tu ada la ruang sket.... Jadi ayah jual tanah kebun dan buat kedai dua pintu. Kedai tu pun dah ada orang punya sebab ayah kira macam tolak sewa nanti ngan penyewa sebab separuh bahan-bahan buat kedai guna barang2 penyewa sendiri.... Setel la pasal tu...

Tadi masa saya nak pegi cc ayah cakap... Dia cakap kat tuan cc nie dia guna duit saya bagi kat RM5000 untuk buat kedai baru tu.. heheheh... Dia pesan awal2 sebab takut terlepas cakap lak nanti.. hehehhe.. ayah.. ayah.... Baikkan saya bagi kat ayah RM5000 buat kedai tu? Hahahaha....