Saturday, March 18, 2006
posted by nile at 1:13 PM
::Buatmu::


Terbaik

Artist: Radja

Bila aku ingat lagi
Rasa bersalah tak pernah henti
Aku ingin merasakan
Yang engkau rasakan saat ini

Jangan engkau merasa
Semakin salah semakin jauh
Sejujurnya saat ini
Ku tak ingin lagi jauh darimu

Kini aku memikirkanmu
Sedalam perasaan cintaku
Kini aku berlutut padamu
Seluas perasaan cintaku

Mungkin hari ini aku masih bisa
Menjadi yang terbaik untukmu
Mungkin hari ini aku masih bisa
Menjadi yang terbaik untukmu

Tapi hari nanti aku tak berjanji
Aku bisa menjadi seperti ini
Tapi hari nanti aku tak berjanji
Aku bisa menjadi seperti
Ku seperti ini lagi

Jangan engkau merasa
Semakin salah semakin jauh
Sejujurnya saat ini
Ku tak ingin lagi jauh darimu

Kini aku memikirkanmu
Sedalam perasaan cintaku
Kini aku berlutut padamu
Seluas perasaan cintaku

Tapi hari nanti aku tak berjanji
Aku bisa menjadi seperti ini
Tapi hari nanti aku tak berjanji
Aku bisa menjadi seperti
Ku seperti ini lagi
 
Tuesday, March 14, 2006
posted by nile at 6:18 PM
::Selamat Tinggal::

Pagi2 saya bangun bersiap.. Hari ni majlis menyambut menantu kat sebelah lelaki. Kebetulan ayah nak ke klinik Bukit Payung hantar mak ngan adik.. So saya tumpang la sekali sampai sana. Dari sana saya naik teksi ke Ktrg. Sebenarnya saya terawal datang. Teksi tu lak kata dia boleh hantar saya Ke kuala Ibai. Saya sebenarnya pernah pergi sebelum ni rumah si Shahir tu... Jadi takde masalah nak ke sana. Tapi terawal la sebab saya sebenarnya bajet masa naik bas.. So kalau 2 kali tukar bas lambat la sket sampai. Ni kul 10 lebih dah sampai. Ummy lak kata dia sampai kul 12. Jadi saya pun lepak la dulu kat bus stop kat situ. Nak pergi sana awal2 saya malu...Walau ada gak kenal adik beradik sebelah Shahir tapi biarlah... Saya tunggu kat bus stop sampai ummy sampai.


Lepak2 kat bus stop sambil baca paper... Terpaksa la tunggu dalam sejam lebih. Tapi takpe... Ummy sampai saya terus join skali. Ada peristiwa kelakar... Saya naik tangga dulu sebelum keluarga sebelah Ummy naik.. So saya berdiri la kat tangga tu. Masa Ma naik tangga saya salam la dengan dia .. pastu dia tanya saya "Ni sebelah perempuan ke sebelah lelaki?" Saya cium tangan ma pastu saya gelak2 tersipu malu... Saya pun terus masuk rumah tak berdiri kat tangga lagi.. hehehe... Ummy masuk dan terus duduk kat tempat yang disediakan... cam bese la duk melayan jemputan yang datang nak kenal dia. Ummy menangis.. merah mata dia... Mungkin sebab nervous.. Tapi yang pasti dia sedih sebab keluarga dia akan tinggalkan dia kat sana... Dulu memang la pernah berjauhan sebab belajar tapi bila dah kawin lain rasanya... Tapi saya tahu dia tabah.... Sambil2 tu saya makan dulu. Saya makan lambat sket.. Keluarga sebelah ummy dah siap makan.. diorg pun dah nak balik.. tak basuh tangan tak apa,, saya mintak Angah amik kan gambar kenangan saya ngan Ummy. Keluarga dia beredar lepas tu... Tinggalah Ummy seorang... Pas siap makan saya temankan Ummy n mak mertua dia layan jemputan. Saya duk sebelah Ummy sambil sembang2 dengan dia... Kalau boleh tak nak dia rasa sendiri.

Sampai kul 3.30 je saya sempat temankan dia. saya perlu balik sebab takut tertinggal bas. Lepas salam saya berlalu. Masa dalam bas saya baru teringat, saya boleh je temankan dia sampai lewat petang sket sebab kakak saya ada je kat Kuala Ibai tu. Plan asal saya singgah umah kakak n lepak kat umah dia dulu sampai naik bas malam ni. Tapi barang saya banyak sangat. Tak bawa terus tadi. Tapi takpe la... Rasa je nak patah balik tapi biarlah.... Ummmy dah banyak belajar berdikari sekarang....


Malam ni saya balik. Esok dah start keje. Sepatutnya semalam pun saya keje tapi saya akan ganti hari lain. Dah lama tak spent masa untuk sahabat saya.... Kalau boleh saya tak nak dia sedih sebab saya lagi... Kenangan di Terengganu saya tinggalkan seketika... Sejak saya balik, hari2 saya menangis... Bukan sebab orang lain tapi sebab saya terkenang kenangan persahabatan antara saya dan Ummy... harap2 lepas saya balik Bangi saya tak menangis lagi... Saya dah lama tak menangis sebenarnya... Tapi biarlah saya titiskan airmata kali ni untuk sebuah persahabatan sejati yang takde galang ganti....


Selamat Tinggal Terengganu!!!!!!!!!!!!!!!
 
Monday, March 13, 2006
posted by nile at 6:02 PM
::SSU::


Saya ke K.Trg hari ni untuk beli tiket balik ke Bangi malam esok. Sebelum tu saya singgah di suatu tempat untuk berjumpa seseorang.. Tapi niat di hati tak kesampaian... Takpe.. mungkin belum tiba masanya kita berjumpa... Boleh je saya pergi untuk bertemunya tapi... Saya bagi dia masa.... Tiada niat untuk memaksa...


Ummy jemput saya dari sana. Hubby dia dah balik rumah lepas subuh tadi untuk persiapan majlis menyambut menantu esok. Saya temankan dia hantar baju pengantin. Lepas tu singgah minum air kegemaran saya... air kelapa muda dan juga makan keropok. Lepas makan cari tiket balik Bangi. Lepas tu singgah beli baju. Ummy kata dia nak cari blaus untuk pakai kat umah mertua nanti. Sempat la shopping dua pasang baju. Ummy tinggalkan saya di Hock Kee Seng. nilah pasar raya paling glamer kat KT ni.. Hehehe.. Saya saje mintak dia drop saya kat sana sebab saya nak beli sesuatu untuk dia... Ummy pun mintak maaf tadi sebab tak dapat hantar saya balik... Saya kata takpe... tapi dia kata dia mana biasa tak hantar saya balik... Saya tahu dia banyak kerja nak buat... takpe la.. Saya faham...

Lepas shopping sket saya balik rumah. dalam kul 5 sampai. Sampai je rumah saya membelek lembaran2 lama persahabatan kami... banyak kenangan manis, suka dan duka... tapi segalanya dah berlalu.. tapi alhamdulillah... Persahabatan ini kekal sampai hari ni.. dah nak masuk 9 tahun beb!!! Lamakan.... Saya betul2 bersyukur miliki sahabat sejati seperti Ummy.... saya berdoa semoga persahabatan ini kekal selamanya.... tahun depan genap satu dekad... saya harap saya dah keje tetap time tu... Nak celebrate gilang gemilang sket.... Moga segalanya jadi kenyataan...

Ummy... Sila Sayang Ummy Selamanya!!!!!!!!!!!!!!
 
Sunday, March 12, 2006
posted by nile at 5:39 PM
::Selamat Pengantin Baru Ummy & Shahir::


Pagi ni bangun awal.... Banyak perkara nak di buat.... Ummy bersanding awa hari ni. kul 10 pagi sebab nak mengelak ramai orang bila jemputan mula datang kul 11 karang. Sedara mara yang tolong kat rumah sendiri pun dah ramai.


Macam biasa saya bertindak sebagai camera man macam semalam. Dari ummy make up saya amik gambar.. Kul 9.30 dapat arahan pegi amik orang kampung. Untuk tolong bahagian dapur rasanya. Saya ngan nurul pergi amik dengan 2 buah kereta. Lepas balik amik orang, sambung tugas sebagai camera man.

Seronok gak.. hehehe... sebab saya kena duduk kat depan la... Camera man profesional pun ada sebenarnya.. tapi ni untuk kamera peribadi famili la... Pengantin lelaki sampai saya pun keluar. Amik gambar diorang kat luar. Pastu Ummy keluar.... Ada gak adat membalas pantun.. Saya nak gelak pun ada... ha lupa... Masa kat rombongan pengantin lelaki tu ada la 2,3 biji motor kat tepi jalan tu.. salah satunya plat TT 2114. Saya dah nampak dari semalam.. Ni mesti motor sedara mara ummy yang menolong sebab tak bergerak dari semalam. Ingat nak amik tapi malam tadi gelap... tapi bila nampak tadi tak sempat gak amik sebab bz amik gambar... takpe.. ada jodoh kita jumpa lagi...


Sebelum masuk umah, ada acara taekwando.. besenya silat kan... ni lain sket la... Pastu baru masuk rumah untuk bersanding. Lepas bersanding, makan beradab n then bergambar dengan camera man profesional. Lepas tu duk dalam bilik je tunggu jemputan datang bertemu pengantin... Ada peristiwa sedih sket la. memory kad dah full. ada la dalam 100 lebih gambar. Suruh la adik dia save dulu dalam laptop. tapi adik dia tersave separuh je.. Lepas save dia terus delete... Sayang sangat.. habis gambar2 saya dengan pengantin... memang tak sempat amik dah sebab pengantin lelaki dan keluar layan jemputan kat luar. saya lak mengantuk.. Saya tertidur dalam bilik pengantin.. Ummy kata ada la 3, 4 orang jemputan yang sempat masuk sepanjang saya tidur tu. Pastu Angah kejutkan saya suruh tido kat bilik dia kat atas. saya pun naik tido sampai kat kul 7 baru bangun. masa tu pengantin dah siap salin baju bese... tak ada la kenangan dengan diorg berdua... Tapi takpe la... Gambar lain ada cuma gambar saya dengan Ummy je. Gambar diorg yang lawa2 pun takde yang saya amik masa camera man profesional tu ajar camner nak posing.. takpe la... Sib baik ada gambar ngan camera man tu.


Lepas maghrib saya bersiap untuk balik. Ummy dan Shahir hantar saya balik rumah. sekali lagi saya menangis masa turun dari kereta... saya doakan kebahagian diorang berdua selamanya... Semoga perkahwinan yang terbina kekal selama-lamanya....
 
Saturday, March 11, 2006
posted by nile at 5:08 PM
::..Kenangan berlalu.... Hatiku Pilu...::


Saya sampai di Bus Stand Tanjung Kuala Terengganu kul 6 pagi dari Penang. Kenangan di Penang berakhir semalam... Tadi sebenarnya lalu kat rumah Ummy sebab bus dari penang memang akan lalu lalu kat situ... tapi malu lak nak singgah awal2, hadiah belum bungkus... Lagipun Ummy kata ramai sedara mara dia... Pas sampai saya lepak2 dulu... tunggu orang dah kurang kat surau tu saya pun solat subuh. Pastu jalan kaki ke Bus Stand KTrg.

Naik bus ke kampung kul 7. 7.45 sampai umah. Sempat la tido jap... Pastu saya pergi bandar rumah kakak. Pinjam baju kurung sebab saya cuma bawa balik sepasang je... Pinjam kete sekali... n pastu terus pergi umah Ummy.


Saya sampai agak lewat gak... Tapi sempatla tengok ummy make up dan bersiap2 untuk acara akad nikah kul 3 petang... Pas segala2nya selesai.... ada makan2 sket... Ma n Ummy ajak tidur umah dia... kawan Ummy, Nurul merangkap gak kawan saya ajak tidur sana gak sebab dia takde kawan... So petang tu dalam kul 5 Nurul follow saya hantar kete kakak n pastu hantar saya balik umah amik pakaian dan hadiah...

Malam lak acara menyiapkan apa2 yang belum disiapkan... Sedara mara Ummy memang penuh kat rumah. Saya lak dengan Nurul bertugas amik kawan Ummy yang baru sampai dari Bahau. Pastu hantar dia kat rumah sewa... balik rumah keluar sekali lagi amik hantaran pastri kat Pulau Rusa... Lepas tu tolong Ummy bungkus ole2 untuk bagi kat tetamu yang datang. Banyak gak... Macam2 Ummy buat.. Berjenis2... Takpe sekali sekala kan...

Malam tu masa tengah tolong2 bungkus cenderemata untuk tetamu tu... Ummy ada tanya saya apa yang saya rasa.... saya cuma mampu menangis... Tak mampu nak jawab... Saya gembira untuk dia... Entah kenapa nangis.... terlalu banyak kenangan antara kami... Lusa ulangtahun persahabatan kami yang ke 9.... Mungkin ia juga di dorong rasa bersalah atas sikap saya selama ni yang banyak menyakitkan hati dia.... Bersalah kerana terlalu lama membiarkan dia sedih dengan sikap saya... tapi saya tahu.. takde dendam pernah tersimpan dihatinya... Dia sahabat yang terlalu baik... Saya betul2 menyesal atas sikap saya selama ni.. Tapi yang pasti.. persahabatan yang terjalin antara kami tidak pernah padam... Dialah sahabat sejati saya.... Yang tak mungkin saya jumpa seseorang yang sama seperti dirinya sepanjang hidup ini.... Inilah persahabatan yang sebenarnya... Saya mula mengerti apa itu maksud persahabatan.... Perkahwinan takkan memutuskan persahabatan.... Rasa sakit.. rasa pedih... kecewa... terluka... jua takkan memutuskan suatu ikatan persahabatan... Dan inilah yang saya kenal dari persahabatan dengan Ummy.... Kasih sayangnya yang tidak berbelah bagi pada suami tersayang tidak jua memutuskan persahabatan kami.... Saya mula mengerti.... Saya juga berharap orang2 lain juga mengerti....
 
posted by nile at 5:04 PM
::110904-110306::

Anga...
Dah 18 bulan kita kenal....
Semoga persahabatan ini berkekalan selamanya....
jangan sedih-sedih...
Tabahkan hati....
 
Friday, March 10, 2006
posted by nile at 9:45 AM
::Sehari di Penang::

Saya sekarang di USM... Bertolak dalam kul 2 semalam dari Bangi n sampai kat sini dalam kul 7. Saya teman kawan, Kak Tini drive balik ke rumahnya. Sempat gak ambik gambar atas jambatan pulau pinang tu tapi tak dapat nak publish kat sini sebab tak bawa infrared. Nanti la bila dah balik Bangi minggu depan. Malam ni saya akan balik ke Terengganu.


Last saya sampai Penang 14 tahun lepas masa saya darjah 5. 14 tahun? Hehehe.. buat saya senyum je bila sebut 14.... 14 ni no yang amat bererti dalam hidup saya sebenarnya... Adik beradik satu mak satu ayah saya pun 14 orang. Lupakan dulu pasal 14 kita sambung journey saya ke Penang.. Sempat la round2 USM... Semalam dan hari ni.. Aktiviti arini tak tahu la lagi.. maybe duk USM je kot. Saya pun malas nak jalan2. Tapi tadi Kak Tini kata nak ajak pegi Bukit Jambul, tapi tak tahu la nak pegi ke tak.


Yang lain-lain takde lah kot. Entah bila lagi saya akan sampai Penang. Kalau ada rezeki jadi lecturer maybe akan sampai sini lagi sebagai presenter atau pe2 a kot.. Malam ni saya balik....

Selamat tinggal Penang!!!!!!!!!!!!!!!
 
Tuesday, March 07, 2006
posted by nile at 4:10 PM
::070904-070306::


18 bulan dalam kenangan......
Setiap yang berlaku ada hikmahnya...
Semoga kebahagian itu milik kita semua...
Persahabatan untuk selamanya....
Jaga diri baik2 sahabatku....

 
Monday, March 06, 2006
posted by nile at 1:22 AM
::Semua Tentang Mereka::

Mendung Tak Bererti Hujan

Masa lalu kita di dalam hidupku
Dapatkah ku jadikan putih
Kegagalan cintaku jua keyakinan
Ku goyah oleh keadaan

Mendung tak bererti hujan
Yakinlah itu satu cobaan
Masih ada ruang kesempatan memilikinya

Aku ingin mencari ketenangan diri
Agar hidup ini
Bukanlah sekadar mimpi

Aku ingin kau tahu isi hatiku
Ku cinta padamu kasihku padamu
Putih tak ternoda
Untuk dirimu
Hanya untukmu...


Dunia Batinku


Selaluku bayangkan bagaimanakah
Agaknya rasa ditempatmu
Disamping kekasih yang membelai
Hati dan perasaanmu oh kawanku

Malu ku nak cerita
Kerana ku tak mahu kau sampai baca rahsiaku
Biarlah tak siapa yang tahu
Gejolak didunia batinku

Zahir kau lihat bukan segala-gala
Bibir tersenyum menutup jiwa yang luka
Zahir kau lihat hanya antara lapis
Mataku sinar bergenang tangis

Memang nasib bercinta
Kerap terhenti disimpang hidup, rindu dan cahaya
Kekasih yang setia
Kekasih yang amat sempurna cintanya

Demi cinta yang benar...
 
Sunday, March 05, 2006
posted by nile at 11:30 PM
::Jalan-Jalan, Garasi n Mimpi lagi::


Dua, tiga hari ni asyik jalan2 je.... Sakit-sakit pun boleh jalan2 lagi tu... Selsema tak ok lagi... Tambah ngan batuk, sakit tekak... Pagi tadi lak bangun tak de suara. Semalam gi Low Yat... Teman kawan cari external hard disk. Seharian gak kat sana. Hari ni gi Alamanda lak. Cari hadiah kawin untuk bestfriend.


Garasi... hehehe.. kenapa? Tadi Garasi ada live show kat titiwangsa... Tapi saya tak pergi la walau ada niat nak pergi untuk amik picture untuk orang tu. Kesian kat dia tak sempat pergi. Kalau nak tadi boleh je pergi... Tapi dia tak cakap pe2 tak pe la... Jangan sedih yer... InsyaAllah lain kali leh tengok lagi.


Mimpi lagi... Saya tido 12 jam semalam... keletihan agaknya berjalan sangat... and saya tak sihat sangat... makin teruk la sakitnya... mimpi pun mula la yang bukan-bukan... Tapi mimpi mainan tidur je... Tapi kali ni 'tentang mereka'... bukan 'tentang dia'. So berdua... hehehe... Senyum... Kenapa...? Sebabnya... Saya mimpi jumpa dia di tempat dia belajar n then tadi ada baca sumtin di blog yang related pasal tu.. Kebetulan ke? Tak tahu la... Allah nak tunjuk sesuatu rasanya.... Tapikan... Saya tetap di sini.... Tak ke mana-mana.... Sebab saya tak percaya pada mimpi yang selalu bagi harapan palsu... Tapi saya tetap boleh senyum.... Dia pun senyum... Yang suka garasi tu pun senyum yep... hehehe.. Walau susah senyum cubalah senyum jugak... Sebab sorang lagi watak dalam mimpi tu selain dia.... u... Tapi in different part la... Senyum lagi... Aduss... Tak leh hilang lak rasa nak tersenyum ni... Nak ketawa pun ada... Jangan marah.... senyum la... sebab senyum tu sedekah... Bak kata saiful apek, senyum tu amalan mulia lagi berpahala.... Masih terus tersenyum sendiri.... Tak tahu kenapa... Mungkin sebab rasa jodoh kita panjang kot.. hahaha... Lagi satu terfikir sesuatu... lebih kurang sama lak topik kat blog kita kan kebelakangan ni.... Semenjak dua menjak saya sakit ni la.... Hehehe... Senyumlah... senyumlah.. wahai cek mek molek...


Sakit-sakit pun.... masih boleh senyum kan.... (saya menulis untuk menghiburkan hati... bukan untuk menyakitkan hati... atau bukan jua untuk memerli....so.. hope u ol can understand me.. hehehehe)
 
Saturday, March 04, 2006
posted by nile at 2:47 AM
::..@15@..::

Aku Datang Untukmu


Jangan takut berjalan sendirian
Ada aku turut menuntun jalan
Saat hatimu di serang kesepian
Aku datang

Redam badai lakukan dengan tenang
Hujan ini akan engkau kalahkan
Kalau hatimu percaya padaku
Aku datang

Kau jadi samudera aku langitnya
Memeluk dunia kita berdua

Menyelamatkanmu..
Though There's so many tigers, knights in shinning armour
Tetap di sampingmu..
From the former winter to another summer

Aku datang untukmu

Jangan takut kehilangan pegangan
Ada aku berimu kekuatan
Agar dirimu mampu untuk bertahan
Aku datang

Redam badai lakukan dengan tenang
Hujan ini akan engkau kalahkan
Kalau hatimu percaya padaku
Aku datang

If you are the ocean
Then I'll be the sea
Forever we'll make it
That's where i'll be

If You are the ocean
then i'll be the sea
memeluk dunia kita berdua
that's where i'll be



Akhir Dunia

Begitu banyak kisah, yang datang silih berganti
Tak henti mewarnai, setiap jejak langkahmu
Begitupun adanya kepingan makna dirimu.. uh..
Yang terserak diantara lembaran kisah hidupmu

Dan kini kau terjebak ditengah riuh dunia
Terhimpit diantara hitam putih kehidupan...
Sementara sang waktu, tak akan mau menunggu
Seiring denyut hidup, ia kan terus berdetak...

Saat langkahmu terhenti, dan gelap...
Menyelimuti hatimu................

Sebaiknya kini engkau mulai berenang
Sebelum kau terhanyut, deras arus kehidupan...
Dan jangan pernah merasa, inilah... akhir dunia
Seolah tak ada lagi, jalan untuk kembali...

Saat jiwamu meredup...
Saat kegelapan menyelimutimu...
Sisakan satu ruang untuk bercermin...
Dan dengarkan mata hatimu berkata
Jangan pernah berhenti mengejar
semua mimpimu

Karena ini bukanlah sebuah akhir dunia
Bukanlah akhir dunia...
Bukanlah akhir dunia...



Tak tahu nak kata apa pun.... Sakit tekak la.... Mula2 selsema.. sekarang dah batuk... sakit tekak lagi... Aduss....
 
Friday, March 03, 2006
posted by nile at 3:22 AM
@....15....@

Semua Tentang Kita


Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita

Reff:

Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa





Beri Aku Arti


Menjumpai hari suasana sepi
Menikmati nafas alam tak berasa
Beragam warna terbayang sekilas
Menyingkirkan luka, tanpa diminta...

Pernahkah kusadar tanpa itu semua
Dalam terang surya selalu terjaga
Memahami makna arti kenyataan
Keremangan senja selipkan hampa...

Dimana kawanku... inginku menyapa
Beri aku ruang... tempatkan diriku
Dimana kawanku... semakin menjauh
Beri aku arti... tak ingin berbeda

Kau palingkan wajah acuhkan muka
Menyamakan arti bukan suara hati
Ingin berbicara hasrat pengungkapan
Masih pantaskah aku disampingmu...

 
Thursday, March 02, 2006
posted by nile at 9:10 PM
::..@2115@..::


I Will Be Here

by Nicole George


Whenever you're sad,
or feeling blue,
Just call on me.
I'll be here for you.

Whenever you're happy,
or feeling sad,
Just call on me.
You are going to be glad that you had.

'Cause I'm gonna be there
with open arms.
I'm going to be there
to bear your arms.

I may be young,
or tiny like a bug,
but when you're sad
I swear to God,
I give the biggest hugs.

So when you're lonely
or just plain blue,
Just think of me,
or this poem,
And I'll come to you.


If Ever You Need Me

by Becky Williams

If ever you need me,
I'll be right here,
To chase away the sadness,
And wipe away a tear.

If ever you need me,
I'll be two steps behind,
To follow in your footsteps,
And hear what's on your mind.

If ever you need me,
You'll never have to fear,
That your presence isn't important,
And your love isn't dear.

If ever you need me,
I'll always be around,
To bring back the laughter,
Where deep in your heart it's found.

You'll never have to worry,
For I'll always be here,
To chase away the sadness,
And wipe away a tear.
 
posted by nile at 2:10 PM
::..Sakit La...::

Sakit belakang....
Sakit gigi...
Sakit hidung...
Sakit badan...
Aduss.... Kena selsema lagi....
Bukan bird flu....
Sakit ni bermula semalam....
Habis melarat sampai hari ni...
Hope cepatla sembuh....