Tuesday, March 14, 2006
posted by nile at 6:18 PM
::Selamat Tinggal::

Pagi2 saya bangun bersiap.. Hari ni majlis menyambut menantu kat sebelah lelaki. Kebetulan ayah nak ke klinik Bukit Payung hantar mak ngan adik.. So saya tumpang la sekali sampai sana. Dari sana saya naik teksi ke Ktrg. Sebenarnya saya terawal datang. Teksi tu lak kata dia boleh hantar saya Ke kuala Ibai. Saya sebenarnya pernah pergi sebelum ni rumah si Shahir tu... Jadi takde masalah nak ke sana. Tapi terawal la sebab saya sebenarnya bajet masa naik bas.. So kalau 2 kali tukar bas lambat la sket sampai. Ni kul 10 lebih dah sampai. Ummy lak kata dia sampai kul 12. Jadi saya pun lepak la dulu kat bus stop kat situ. Nak pergi sana awal2 saya malu...Walau ada gak kenal adik beradik sebelah Shahir tapi biarlah... Saya tunggu kat bus stop sampai ummy sampai.


Lepak2 kat bus stop sambil baca paper... Terpaksa la tunggu dalam sejam lebih. Tapi takpe... Ummy sampai saya terus join skali. Ada peristiwa kelakar... Saya naik tangga dulu sebelum keluarga sebelah Ummy naik.. So saya berdiri la kat tangga tu. Masa Ma naik tangga saya salam la dengan dia .. pastu dia tanya saya "Ni sebelah perempuan ke sebelah lelaki?" Saya cium tangan ma pastu saya gelak2 tersipu malu... Saya pun terus masuk rumah tak berdiri kat tangga lagi.. hehehe... Ummy masuk dan terus duduk kat tempat yang disediakan... cam bese la duk melayan jemputan yang datang nak kenal dia. Ummy menangis.. merah mata dia... Mungkin sebab nervous.. Tapi yang pasti dia sedih sebab keluarga dia akan tinggalkan dia kat sana... Dulu memang la pernah berjauhan sebab belajar tapi bila dah kawin lain rasanya... Tapi saya tahu dia tabah.... Sambil2 tu saya makan dulu. Saya makan lambat sket.. Keluarga sebelah ummy dah siap makan.. diorg pun dah nak balik.. tak basuh tangan tak apa,, saya mintak Angah amik kan gambar kenangan saya ngan Ummy. Keluarga dia beredar lepas tu... Tinggalah Ummy seorang... Pas siap makan saya temankan Ummy n mak mertua dia layan jemputan. Saya duk sebelah Ummy sambil sembang2 dengan dia... Kalau boleh tak nak dia rasa sendiri.

Sampai kul 3.30 je saya sempat temankan dia. saya perlu balik sebab takut tertinggal bas. Lepas salam saya berlalu. Masa dalam bas saya baru teringat, saya boleh je temankan dia sampai lewat petang sket sebab kakak saya ada je kat Kuala Ibai tu. Plan asal saya singgah umah kakak n lepak kat umah dia dulu sampai naik bas malam ni. Tapi barang saya banyak sangat. Tak bawa terus tadi. Tapi takpe la... Rasa je nak patah balik tapi biarlah.... Ummmy dah banyak belajar berdikari sekarang....


Malam ni saya balik. Esok dah start keje. Sepatutnya semalam pun saya keje tapi saya akan ganti hari lain. Dah lama tak spent masa untuk sahabat saya.... Kalau boleh saya tak nak dia sedih sebab saya lagi... Kenangan di Terengganu saya tinggalkan seketika... Sejak saya balik, hari2 saya menangis... Bukan sebab orang lain tapi sebab saya terkenang kenangan persahabatan antara saya dan Ummy... harap2 lepas saya balik Bangi saya tak menangis lagi... Saya dah lama tak menangis sebenarnya... Tapi biarlah saya titiskan airmata kali ni untuk sebuah persahabatan sejati yang takde galang ganti....


Selamat Tinggal Terengganu!!!!!!!!!!!!!!!