Thursday, April 27, 2006
posted by nile at 1:31 PM
::..03..::

Bila saya tulis pasal 14 ada banyak perkara yang dibangkit...
Saya jawab...
Tak semua yang di tulis di blog mengambarkan apa rasa di hati...
Ok...
Hari ni saya nak bercakap dengan jujur...
03
Itulah yang selalu bermain di fikiran saya sekarang...
Sejak sebulan yang lalu...
Dan sepanjang minggu yang sepi ni...
Tapi saya pasti tiada siapa yang tahu...
Sebabnya...
Memang tiada siapa...
Yang pernah nak ambil tahu pasal apa kat hati saya lately...
Noktah.
 
Tuesday, April 25, 2006
posted by nile at 9:14 AM
::KeNapa LuPer?::

Kenapa saya jadi pelupa lately...?

1. Prospektus FPI
Dari minggu lepas saya duk usung prospektus Fakulti Pengajian Islam tu... Pegi lab.. pegi UKM... warta... pegi Billion tadi pun bawak... tapi tak jugak pegi fotostat... kenapa?

2. Abstrak
Abstrak untuk cari external examiner... Prof dah mintak dari minggu lepas.. Siap kawan call... Tapi tak gak bawak.. Semalam ingat dah.. Tapi pendrive leh tertinggal kat lab lak semalam... kenapa saya ni?

3. Lampu motor
Dah 5 hari saya bawak motor tanpa lampu depan. Aritu dah kena tahan pak gad UKM sebab lampu takde.. Pastu org tu pun tiap2 hari pesan... Tiap2 hari selalu azam... nak pegi tukar pas balik lab... Tapi saya selalu balik dari lab 2,3 pagi... kedai dah tutup.. Tadi nak pegi... org tu pun pesan lagi.. saya pun dah janji...tapi masa lalu kedai motor tadi dah lewat.. balik solat dulu... pastu masa kua balik ujan.. so saya malas stop.. terus gi lab...Kenapa ni?

4. 14
Yang ni saya tak pernah lak luper... Mungkin sebab dah pahat kat otak kot...Tadi balik warta jumpa no ni lagi.. kat kete.. ada 114... ada juga 4185... masa nak pergi nampak seksyen 14... kat keypad henpon korang pun ada 14 kan? bawah no 1 kan no 4... kat maner2 je nampak no ni... Padahal no lain pun banyak... kenapa yang 41 pun nampak cam 14? sampai bila nak ingat no ni? Sampai mati ke? Camner nak hilangkan ingatan ni? Mungkin sebab ingat yang ni yang lain pun jadi luper kan...? Kenapa?

Untuk atasi penyakit lupa ni, Yah cadangkan saya makan ginko biloba...
Tapi untuk hilangkan ingatan pasal 14 ni saya nak makan apa Yah?

(Masa entry ni dipos telah diubah supaya 14 juga muncul di situ.. hahaha.. giler kah aku?)
 
Saturday, April 22, 2006
posted by nile at 5:37 PM
::..FluOriMetEr Oh FlUoRimeteR..::


Dah 5 hari saya cuti...
Isnin... duk saje...
Selasa, Rabu... pegi Penang...
Khamis... duk melepak dpn pc..
Jumaat... bangun lambat sebab tido kul 7am..
Sabtu... Ingat nak datang la buat keje lab...
Guna fluorimeter tu...
Tapi problem le pulak pc instrumen tu...
Tapi saya datang gak walau rosak...
Sebab leh melepak depan pc...
Cuma kesian kat sorang kawan tu...
Dia yang mula2 tahu pc instrumen tu problem...
Dia kata...
"Bilo kawe nok guno jah punoh... bilo kawe nok guno jah punoh...."
Sian dia...
Teringat lak cite malam tadi kat TV2...
Mek Salmah dari Scotland...
Ore kelate wehi make budu...
Sebab tu demo terer-terer....
He!
 
Friday, April 21, 2006
posted by nile at 6:11 AM
>>...Dah 6.12 am......<<

Saya kat lab lagi ni...
Dari 12 am tadi...
Sorang diri...
Sampai ke pagi...
Nampaknya dah sampai ke subuh...
Sekarang tengah terpikirkan sesuatu...
Nak ubah sesuatu...
Nak buat perkara baru...
Yang tak seperti selalu...
Hehehe...
Badan dah letih ni...
Nak balik tido...
Tadi dah ada yang pesan...
Berani pun berpada-pada...
He!
Tadi cakap nak balik...
Tapi tak jadi...
Dah lama sangat tak melepak depan pc...
Sejak mengejar master yang ntah apa-apa tu...
Tapi inilah saya...
Budak kimia yang degil...
He!
dah 6.21 am...
Time for me to leave...
 
Sunday, April 09, 2006
posted by nile at 5:23 PM
::..Huhu... Boringnyer....::

Jumaat lepas last day ngajo budak2 bakal pegawai tentera tu.... Sekarang saya cuma makan tido makan tido je... Ingat nak cari keje parttime kat mana2.. kedai fotostat ke.. cc ke... kedai runcit ke... Tapi buat sementara ni malas nak pk lagi... untuk bulan ni la.... sebab akhir bulan ni saya nak pegi jauh.... Nak gi lepaskan segala kekusutan fikiran... Bagusnya kalau saya dapat pergi selama-lamanya.... Tak payah la nak pk nak cari keje ke... pk pasal kehidupan.... pk pasal pe yang harus di hadapi sehari-hari... malas pk susahnya nak dapat keje... Kan senang kalau ada modal... nak bukak bisnes sendiri... Tak yah keje ngan org... Tapi kan... Inilah namanya kehidupan kan....? Macam mana macam mana pun... kena keje gak.... Yelah... saya kena berpijak di bumi nyata... Lepas balik baru la nak pk.. hehehe.. Bestnyer!!!!

2, 3 minggu ni saya belajar baca novel... hehehe... Novel pertama "Maafkanlah Aku".... Best gak... cite tentang friendship, keluarga, cinta.... Pastu satu lagi yang saya baru beli semalam, "Andai Itu Takdirnya"... sama gak, friendship, famili n cinta... Tapi yang 1st tetap best.. kelakor... He3.... Pasni tak tahu la novel pe lak....

Master saya... ntah lor pe cite.. Still tunggu supervisor cari external examiner.... Ntah la dapat ke belum.. sejak saya hantar tesis 3 bulan lepas, saya tak jumpa2 dia... Malas.... Lagipun bz mengajor... Keje dah takde... Tapi saya suka la keje kat ATMA ni... keje senang... tak tension... cuma tension gaji lambat masuk je la... hehehe... Sem depan nak apply lagi... selain tu ingat nak mintak keje kat KLIUC gak... Ada gak keje tutor sambilan kat situ.... Kalau dapat 2 keje dalam satu sem tak pack sangat lagi... ... kalau dapat la.... malas la nak keje kena interbiu2 ni.... Keje camni senang hati.. Cuma kena banyak studi.... hehehe... Penat otak sket la... k la... caucincau...