Tuesday, June 20, 2006
posted by nile at 6:10 PM
Masa bulan Mei ritu... Saya takut untuk melangkah ke bulan ni... bulan Jun... Hari ni dah hari yang ke 20 bulan Jun... Minggu pertama dan kedua, masih tak rasa apa2.. masuk minggu ni, saya dah mula rasa nak menggigil... Dan masuk hari ni, saya nak cuba berlagak seperti biasa.. Harap2 ok walau airmata yang ditahan menitis juga pagi tadi... 2006 tahun ujian yang paling besar dalam hidup saya... Dulu saya fikir tahun 2005 sewaktu saya mengejar masa depan saya... Tapi tahun ni ada dugaan yang makin bertambah2... Esok... Hari yang sepatutnya saya gembira mungkin akan jadi... bukan "mungkin" lagi... tapi pasti akan menjadi hari yang paling menyedihkan dalam hidup saya. Betul.. tak selamanya kita di atas... Esok dah tiba hari untuk saya berada di bawah... Semoga Allah kuatkan semangat dan jiwa saya... InsyaAllah...

Sesuatu untukmu kawan...
saya pernah katakan...
mungkin kita akan menyambut hari ini bersama...
tapi nampaknya impian tak jadi kenyataan...
walau sudah berhari2 saya bayangkan...
akan ada kejutan untuk saya...
tapi saya kira saya bermimpi di siang hari...
saya patut tahu...
kita hanya kawan...
yang pasti saya akan ingat...
segala kenangan persahabatan kita...
atas tangis dan tawa yang pernah dikongsi..
atas senyum dan bahagia yang dirasai...



"Separuh nafas ku terbang bersama dirimu... saat kau tinggalkanku..."