Sunday, July 30, 2006
posted by nile at 9:35 PM
Photobucket - Video and Image Hosting


Hari ni saya nak belajar matematik la... Kita belajar kira-kira k... Pelajaran hari ini berkaitan dengan hasil tambah segala kerosakan motor saya dalam masa sebulan lebih ni selepas saya balik dari bercuti hampir sebulan tu...

Tukar brek n segala mak nenek yang berkaitan dengannya (akhir bulan Mei)
RM75

Overhaul (kata cina tu la) n tukar tali minyak n banyak lagi. Masa ni mmg tension giler sebab bila sampai umah tgk plug tak tukar pun. Dalam resit berderet barang kena tukar termasuk plug. Hampeh betul cina tu. Bila nak pergi kedai balik, mati tengah jalan. Pastu ada orang tolong tolak sampai kedai (awal bulan Jun)
RM234

Mentol depan (bulan Jun gak)
RM3

Side mirror (awal Julai)
RM10

Bateri, plug n pembuka plug (2 minggu lepas)
RM33

Mentol depan lagi (minggu lepas)
RM3

Tiub tayar belakang. Pancit kat hiway plus.. sib baik dah dekat exit bangi... redah je la... dah la malam... (ahad lepas)
RM8 (mahai betul.. kedai melayu mmg gini)

Rupanya mentol selalu padam sebab suis rosak... tukar la suis (ni baru semalam)
RM32

Plug (ni siang tadi... arggghhh.. tensen...)
RM5 (mahai giler gak.. kedai melayu tu la)

JUMLAH= RM403

Itulah pelajaran untuk hari ini... :) Semua bayaran dibuat dari pinjaman dengan kaum kerabat... hehehehe... Yela.. saya ni 3 bulan menganggur. Gaji ATMA pun lambat bangat... Kesimpulannya.. belilah motor baru dari beli motor 2nd hand... hehehehe.. n... 2, 3 hari nanti pasti akan ada tambahan lagi kerosakan kerana motor saya nak mati-mati lagi masa bawak datang sini tadi. Saya sedang berangan-berangan bawak MZ Moskito merah hitam sekarang ni... kalau tidak pun Yamaha 135 LC merah hitam... atau Yamaha 125Z putih kuning... sambil memakai helmet fullface, jaket hijau, glove kulit kaler hitam, berkasut sport merah putih n di belakangnya membonceng budak yang selalu menumpang ku saban minggu.. kakakaka... Tapi saya terlalu sayangkan WCK 9011 ni.. terlalu banyak kenangan yang tercipta dengan motor ni... Kenangan yang terlalu manis... dan ada juga yang terlalu pahit... Saya takkan jual motor ni kalau saya beli motor baru pun... OH motor ku sayang.... pe lagi yer nak buat supaya kamu tak buat hal? Telinga pun dah jentik... Ke nak mandi hari2? Baru teringat.. lama betul tak basuh motor.. :p