Friday, October 13, 2006
posted by nile at 12:02 PM
Photobucket - Video and Image Hosting


Hari ni saya nak buat laksa penang. Ini janji saya pada hosmet semalam yang kebetulan terasa sangat nak makan laksa. Lagipun semalam masa berbuka ada sorang kakak tu beli laksa penang. Best gak laksa dia. Saya cakap, laksa yang saya buat best macam tu gak. Sebenarnya saya dah janji kat hosmet dari minggu lepas lagi, kalau gaji masuk saya nak buatkan laksa. Gaji saya keje kat atma tu yang bulan 8 belum masuk pun. Tapi takpelah demi diorang yang kepingin sangat makan laksa penang tu saya akan buatkan jugak hari ni. Diorang dah cakap semalam, kalau tak buat nanti diorang pelankong saya dengan alu lesung. Diorang cakap kat umah ada dua lesung, so dua pelankong lah kena saya nanti. Untuk lebih menakutkan saya supaya saya buat jugak laksa penang ni, diorang akan sms saya setiap 1 jam untuk pastikan saya buat jugak laksa penang ni. Tapi ada sorang tu kata taknak sms lah sebab kredit habis nanti. Yang pastinya alu lesung menanti saya di rumah nanti. Jadi saya nak balik dululah. Saya datang kelas ni kejap je sebab saya pinjam blender ngan kakak yang keje kat sini. Ni semata-mata untuk hosmet ku yang tersayang. kalau tak sedap jangan salahkan saya sebab saya puasa tak leh rasa. Tapi kalau hari-hari biasa saya boleh jamin, laksa penang saya memang sedap sangat3.. (perasan jap... hehehehe)

p/s: Dah 4 tahun saya buat laksa penang setiap hari raya kedua.. Sapa-sapa yang tinggal kat2 umah saya tu kat Marang nuuu jemputlah ke rumah... Raya kedua tau.. bukan rini...